کد خبر : 1119
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱

پزشکان نمونه و منتخب گیلان تجلیل شدند

پزشکان نمونه و منتخب گیلان تجلیل شدند

    هاتف نیوز – به مناسبت فرا رسیدن اول شهریور، سالروز بزرگداشت ابن سینا، حکیم و پزشک سرآمد روزگاران و روز پزشک آیینی باشکوه به همت سازمان نظام پزشکی صبح روز پنجشنبه 30 امرداد ماه امسال در تالار همایشهای بانک صادرات در رشت برگزار شد. در این آیین پروفسور انوش برزیگر با تبریک و تهنیت

    هاتف نیوز – به مناسبت فرا رسیدن اول شهریور، سالروز بزرگداشت ابن سینا، حکیم و پزشک سرآمد روزگاران و روز پزشک آیینی باشکوه به همت سازمان نظام پزشکی صبح روز پنجشنبه 30 امرداد ماه امسال در تالار همایشهای بانک صادرات در رشت برگزار شد.
در این آیین پروفسور انوش برزیگر با تبریک و تهنیت گفتن روز پزشک، طرح تحول نظام سلامت را انقلابی عظیم در زمینه ی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد و اظهار نمود: کاهش هزینه ی درمان، از مهمترین اثرات این طرح است که در روح، روان و جسم بیماران و اطرافیان آنها بسیار اثرگذار خواهد بود.
ریاست دانشگاه موضوع هتلینگ و مقیم بودن پزشکان را از دیگر برنامه های اجرایی این طرح ارزشمند دانست و با اشاره به اجرای دیگر بسته های بهداشتی یادآورشد: سعی داریم با برگزاری جلسات از نظرات همکاران و پزشکان نیز بهره مند گردیم.
وی در پایان خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش پزشکان عمومی همچنین دیگر پزشکان در اجرای این طرح شد و اظهار امیدواری کرد: این طرح پایدار و ادامه دار باشد.
سپس دکتر جعفر مدبرنیا با بیان اینکه پزشک و بیمار در روندی تاریخی به خدمت و یکپارچگی دست یافته اند گفت: وجود ما(پزشکان) با وجود بیمار، معنا پیدا می کند.
وی در ادامه مبنای اصلی ارتباط را، اعتماد متقابل دانست و اظهارکرد: بیمار با اعتمادی که به پزشک خود دارد، تمامی حرفهای پزشک را می پذیرد اما امروزه ما شاهد کمرنگ شدن این اعتماد هستیم.
دکترمدبرنیا نیز با اشاره به اینکه،هیچ رشته یی درجهان هستی همچون حرفه ی پزشکی نیست،خاطر نشان کرد: یک پزشک به راحتی می تواند با قصور یا دقت در حرفه ی خود جلوی زندگی یا مرگ یک بیمار را بگیرد.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت حرفه ی پزشکی، وجدان و اخلاق اجتماعی را مهم توصیف کرد و گفت: زمانی که فردیت، جای وجدان و اخلاق اجتماعی را بگیرد عنصر شیطانی(پول) وارد زندگی می شود و جایگزین وجدان و اخلاق اجتماعی می گردد و این یک بحران است.
دکتر مدبرنیا در پایان سخنان خود استفاده از الگوهایی، همچون قطع ارتباط پولی با نظارت خیلی دقیق بر رابطه ی پزشک و بیمار و لحاظ کردن دیدگاه کارشناسانه ی سازمان نظام پزشکی در طراحی برنامه و اجرای آن را از جمله، راههکاری این بحران ذکر کرد.
گفتنی است اجرای موسیقی سنتی، اهدای هدایا و لوح س÷اس با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی به پزشکان پیشکسوت استان و تعدادی از پزشکان منتخب و نمونه و همچنین قدردانی از نفرات برتر(پذیرفته شدگان کنکورسراسری93 استان)از دیگر برنامه های این آیین بود.

3

5

4

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.