کد خبر : 1108
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۷:۱۶

دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی هم‌افزایی درجهت خدمت‌رسانی بهتر صنعت برق گیلان را سبب مي‌شوند

دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی هم‌افزایی درجهت خدمت‌رسانی بهتر صنعت برق گیلان را سبب مي‌شوند

    هاتفنیوز – به مناسبت فرا رسیدن 17 امرداد «روز خبرنگار» آیین تجلیل از خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با حضور مهندس کریم آزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در تالار اجتماعات این شرکت در رشت برگزار شد. در این آیین مهندس آزادگان با تبریک فرا رسیدن «هفته‌ی دولت» و سالروز ورود آزادگان سرافراز کشور و

    هاتفنیوز – به مناسبت فرا رسیدن 17 امرداد «روز خبرنگار» آیین تجلیل از خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با حضور مهندس کریم آزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در تالار اجتماعات این شرکت در رشت برگزار شد.
در این آیین مهندس آزادگان با تبریک فرا رسیدن «هفته‌ی دولت» و سالروز ورود آزادگان سرافراز کشور و خيرمقدمگویی به خبرنگاران رسانه‌های گروهی در بیان وظیفه و رسالت خبرنگاران گفت: خبرنگاران مایه‌ی افتخار و دلگرمی و موجبات تعالی و توسعه کشور هستند. انتقادهای آنها موجب اصلاح امور و بهبود شرایط و بهره‌گیری از فرصتها می‌شود.
وی افزود: صاحبان رسانه‌های جمعی با کار و تلاش خود موجب هم‌افزایی در تعالی خدمت‌رسانی صنعت برق گیلان به مردم شریف و فهیم گیلان می‌شوند. انتقادهای شما خبرنگاران موجب می‌شود تا معایب و نقاط ضعف سیستمها شناسایی شوند که با برطرف شدن این نقاط ضعف، سیستم به سمت تعالی در خدمتگزاری بهتر حرکت خواهد کرد.
مهندس آزادگان تشکیل دو شرکت مادرتخصصی تولید و توزیع را از رویدادهای مهم در بخش صنعت برق کشور عنوان کرد و بیان نمود: با تغییراتی که در اساسنامه‌ی سازمان توسعه‌ی برق کشور و شرکت مادرتخصصی ساتکاب انجام شده، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت نیرو مکلف شده‌اند که در اسرع وقت دو شرکت مادرتخصصی تولید و توزیع را سازماندهی کنند. وظیفه‌ی شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید برق کشور، مدیریت، اداره و توسعه‌ی نیروگاههای حرارتی کشور در جهت سیکل ترکیبی و احداث نیروگاههای سیکل ترکیبی بیشتر در کشور است و هدایت فنی و مدیریتی نیروگاههای کشور نیز برعهده‌ی شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید برق کشور خواهد بود. همچنین با تغییر و اصلاح اساسنامه‌ی شرکت ساتکاب، شرکت مادرتخصصی توزیع برق کشور ایجاد خواهد شد که با تشکیل این دو شرکت مادرتخصصی، شرکت توانیر در اداره‌ی تولید و اداره‌ی توزیع برق نقشی نخواهد داشت.
مهندس آزادگان در ادامه به افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌ی پست 63/230 کیلوولت GIS شهید عضدی رشت اشاره کرد و بیان نمود: پروژه‌ی پست 63/230 کیلوولت GIS شهید عضدی رشت با هدف تامین انرژی مطمئن و پایدار پستهای فوق توزیع منطقه و مشترکین مصارف صنعتی، خانگی و عمومی شهر رشت و حومه و با سیستم کنترلی از نوع DCS با هزینه‌یی افزون بر 300 میلیارد ریال در «هفته‌ی دولت» امسال افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه در منطقه‌ی پیرکلاچای شهر رشت احداث شده و دارای دو دستگاه ترانسفورماتور قدرت 160 مگاولت آمپر(جمعاً 320 مگاولت آمپر)، دو فیدر خط و دو فیدر ترانسفورماتور230 کیلوولت و 10 فیدر خروجی خط 63 کیلوولت است و همچنین قابلیت توسعه برای این پروژه در آینده دیده شده است.
وی افزود: به دلیل ارزش بسیار زیاد زمینهای حاصلخیز کشاورزی و تراکم و پراکندگی بسیار زیاد جمعیت در استان گیلان و به ویژه شهر رشت و حومه‌ی آن، استفاده از تکنولوژی GIS در این پروژه موجب شده که زمین مورد نیاز برای احداث پست به حدود نصف تقلیل یابد. همچنین استفاده از این تکنولوژی از نظر کاهش آسیبهای زیست محیطی نیز دارای اهمیت بسیاری است .
مهندس آزادگان گفت: از پروژه‌های مهم دیگری که در «هفته‌ی دولت» امسال افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد پروژه‌ی اتصالات خطوط هوایی 230و 63 پست شهیدعضدی است. پروژه‌ی اتصالات خطوط هوایی 230 و 63 پست شهیدعضدی به طول حدود 6/5 کیلومتر شامل1/4 کیلومتر خط هوایی دو مداره 230کیلوولت، 5/1 کیلومتر خط هوایی دو مداره 63 کیلوولت با 26 دستگاه برج(15 دستگاه برج 230کیلوولت و11 دستگاه برج 63 کیلوولت که عملیات اجرایی آن ازسال 88 شروع شده است)، با هزینه‌یی افزون بر34 میلیارد رالر با هدف پایداری شبکه و تامین بار شهرستان رشت احداث شده است. پیمانکاران این پروژه شرکت گراف جهت احداث فونداسیونها،شرکتهای یاسان،آلوکاست وسیم نورپویا جهت تامین تجهیزات و شرکت برق آسای لوشان جهت نصب برج و سیم کشی و مشاور و ناظر آن شرکت قدس نیرو هستند.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در ادامه به بهره‌برداری کامل واحدهای سیکل ترکیبی نیروگاه پره‌سر اشاره کرد و بیان داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر در شهرستان رضوانشهر و 120 کیلومتری شمال غرب رشت در بخش پره‌سر واقع شده است. این نیروگاه به روش B.O.T توسط بخش خصوصی احداث شده و سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت اضطراری آن گازوئیل است. دارای سه مخزن 20 هزار مترمکعبی بوده و چهار واحد گازی هر یک به ظرفیت 162 مگاوات و دو واحد بخاری هر یک به ظرفیت 160 مگاوات و ظرفیت کل آن به میزان 968 مگاوات (در شرایط ایزو) دارد.
وی افزود: هدف از احداث این نیروگاه تشویق، حمایت و جذب سرمایه‌گذار غیردولتی در بخش تولید برق، پایداری ولتاژ شبکه‌ی مرکزی و شمال کشور و پاسخ به نیاز روزافزون مصرف برق ناشی از گسترش صنایع در منطقه، توسعه‌ی کشاورزی و مصارف عمومی و خانگی و همچنین ایجاد زمینه‌ی لازم برای ساخت داخل تجهیزات نیروگاهی است که خوشبختانه این نیروگاه با قدرت 968 مگاوات تست، راه‌اندازی و آماده‌ی بهره‌برداری است که با بهره‌برداری از خط 230 کیلوولت چهارمداره نیروگاه پره‌سر گیلان از تولید این نیروگاه استفاده و بهره‌برداری خواهد شد. خط 230 کیلوولت چهار مداره‌ی نیروگاه پره‌سر گیلان به طول 5/11 کیلومتر با 40 دستگاه برج به ظرفیت 1050 مگاوات و با ارزشی بیش از 125 میلیارد رالا با هدف افزایش ظرفیت انتقال توان تولیدی نیروگاه پره‌سر،مطلوبترشدن تامین برق منطقه‌ی گیلان و انتقال انرژی به شبکه‌ی سراسری در «هفته‌ی دولت» امسال افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.72
مهندس آزادگان خاطر نشان کرد: این پروژه از معدود خطوط چهار مداره در کشور است که دکلهای آن با توجه به وجود زمینهای حاصلخیز و ارزشمند گیلان و به منظور کاهش مسیرهای خطوط در زمینهای کشاورزی به شکل چهار مداره طراحی و ساخته شده که چهار مدار آن شامل دو مدار خط نیروگاه پره‌سر، پست پونل، یک مدار خط نیروگاه پره‌سر، پست اردبیل و یک مدار خط نیروگاه پره‌سر، پست فومن است. این پروژه را سازمان توسعه‌ی برق ایران اجرا کرده که شرکت مشانیر به عنوان مشاور پروژه مسوولیت خدمات مهندسی و نظارت کارگاهی پروژه را برعهده داشت. ازجمله مهمترین مشکلات اجرایی پروژه، می‌توان به وجود معارض حقوقی، شرایط نامساعد آب و هوایی استان، بارش فراوان و کوتاه شدن فصل کاری اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در ادامه بیان داشت: همه‌ی تنظیمات و تستهای سیستمهای حفاظتی، نصب و تست تجهیزات مخابراتی و تله متری برای ارسال اطلاعات تجهیزات و تستهای مربوط به تجهیزات تله پروتکشن در ارتباط با حفاظت از راه دور این پروژه به وسیله‌ی شرکت برق منطقه‌ای گیلان انجام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.