کد خبر : 1100
تاریخ انتشار : شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷

با ساخت و ساز سواحل دریا چه باید کرد؟!

با ساخت و ساز سواحل دریا چه باید کرد؟!

هاتف‌نیوز – یکی از مسائلی که به گردشگری دریایی استان لطمه و آسیب وارد می‌کند، ساخت و ساز غیرمجاز و بدون برنامه در سواحل دریا است. استان گیلان با داشتن 288 کیلومتر خط ساحلی دریا فرصت و امکانی بسیار مناسب برای توسعه و گسترش گردشگری دریایی دارد. این موهبت خدادادی و طبیعی زیبای خطه‌ی شمال

هاتف‌نیوز – یکی از مسائلی که به گردشگری دریایی استان لطمه و آسیب وارد می‌کند، ساخت و ساز غیرمجاز و بدون برنامه در سواحل دریا است.
استان گیلان با داشتن 288 کیلومتر خط ساحلی دریا فرصت و امکانی بسیار مناسب برای توسعه و گسترش گردشگری دریایی دارد. این موهبت خدادادی و طبیعی زیبای خطه‌ی شمال کشور را ما داریم با دست خود نابود می‌کنیم و پس می‌زنیم.
یکی از مواردی که می تواند به سواحل زیبای گیلان لطمه‌یی ناخوشایند وارد کند ساخت و ساز غیراصولی و بی‌برنامه در این سواحل است.
هر چند مسوولان بارها از برخورد با متخلفان در این زمینه سخن گفته‌اند اما آنچه را مردم همچنان در سواحلمان شاهد هستند ساخت و سازهایی است که چندان با روح و طبیعت گردشگری استان سازگاری ندارد.63
حمیدرضا آذرپور معاون گردشگری اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در همایش کمیته‌ی راهبردی گردشگری دریایی منطقه‌ی 2 کشور با تاکید بر اینکه اهداف و مقاصد متفاوتی را می‌توان برای گردشگری دریایی از جمله مقاصد پزشکی، سلامت، ایجاد تاسیسات و موسسات ساخت شناور و صنایع ساحلی و فراساحلی، ورزشهای آبی، غذاهای دریایی و…متصور شد، گفت: ساخت و سازهای بدون مجوز و غیرقانونی در سواحل دریا یکی از عمده مشکلات و موانع توسعه‌ی گردشگری دریایی است.
وی خاطر نشان کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم و جلوی این آسیب و لطمه را به گردشگری دریایی‌مان بگیریم.
آذرپور گفت: ساخت و سازهای بی‌برنامه و غیرمجاز دسترسی مردم به سواحل دریا را محدود می‌کند و فرصت و امکان استفاده‌ي بهینه از این سواحل را از گردشگران و مسافران می‌گیرد و در نهایت به اقتصاد گردشگری استان لطمه وارد می‌سازد.
معاون گردشگری استان گیلان تاکید کرد: عمق این آسیب تا جایی است که دولت تصمیم گرفته به تخریب بناهای غیرمجاز در سواحل دریای استانهای ساحلی مبادرت ورزد.
کارشناسان تاکید می‌کنند که اگر از سواحل دریای گیلان استفاده‌ي بهینه و درخور انجام شود، می‌تواند موجب افزایش اشتغال افراد بیکار، توسعه‌ی پایدار و بهبود شرایط اقتصادی خانوار در منطقه گردد.
آنها می‌گویند: بایستی موانعی را که بر سر راه توسعه و ترویج گردشگری دریایی وجود دارد برداشت تا این صنعت در استان گیلان رونق بیشتر بیابد.

64

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.