کد خبر : 303
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۳:۴۰

تفکیک زباله از مبدا و ساخت نیروگاه زباله‌سوز نیاز مهم رشت است

تفکیک زباله از مبدا و ساخت نیروگاه زباله‌سوز نیاز مهم رشت است

    هاتف‌نیوز – بازیافت مواد قابل تبدیل، تفکیک زباله‌‌ها از مبدا و ساخت نیروگاه زباله‌سوز نیازهای اساسی و مهم شهر رشت برای خروج از بحران زباله است. این مطلب را مظفر نیکومنش نودهی رئیس کمسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت در گفت‌وگو با «هاتف‌نیوز» مطرح کرد و گفت: در جهان از زباله

    هاتف‌نیوز – بازیافت مواد قابل تبدیل، تفکیک زباله‌‌ها از مبدا و ساخت نیروگاه زباله‌سوز نیازهای اساسی و مهم شهر رشت برای خروج از بحران زباله است.
این مطلب را مظفر نیکومنش نودهی رئیس کمسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت در گفت‌وگو با «هاتف‌نیوز» مطرح کرد و گفت: در جهان از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می‌شود یعنی زباله‌ها نه تنها تهدید نیستند بلکه فرصتی برای ایجاد و کسب درآمد شهرداریها محسوب می‌شوند.
وی گفت: موضوع و معضل زباله در رشت بارها و بارها در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا مطرح و با حضور کارشناسان بخشهای مختلف بررسی شده است.
نیکومنش گفت: راههای بسیاری برای امحای زباله وجود دارد که اصلی‌ترین آنها تاکنون در شهر رشت تبدیل زباله به کودآلی یا کمپوست است اما ظرفیت کارخانه‌ی کمپوست رشت جوابگوی حجم عظیم زباله‌های تولیدی در این شهر نیست مضافاً بر اینکه کار در این بخش کامل هم صورت نمی‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: بایستی برای تفکیک زباله از مبدا که یکی از روشهای کاهش حجم و میزان زباله در شهر است فرهنگسازی شود و با آموزش خانوارهای شهری آنها را تشویق نماییم که زباله‌های خشک و تر را از هم جدا کنند و مواد بازیافت شدنی را تحویل ماموران مربوطه بدهند.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی سپس تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که چند سالی است در رشت مطرح شده و ما هم پیگیر آن هستیم ایجاد و ساخت نیروگاه زباله‌سوز است یعنی تبدیل زباله به انرژی الکتریکی و برق.
وی تاکید کرد: هر چند این طرح در ابتدای راه است و ما آلان داریم مجوزهای لازم را از سازمان حفاظت محیط زیست می‌گیریم اما با پیگیری و اجرای آن که نیاز اساسی شهر رشت است هم می‌توان از دست زباله‌ها خلاص شد و هم انرژی برق تولید کرد.IMG_6111
نیکومنش اظهار کرد: در نیروگاه زباله‌سوز، زباله‌ها با انجام فرآیندهایی به انرژی برق تبدیل می‌شوند و تقریباً با یک تیر دو نشان می‌توان زد.
وی با تاکید بر اینکه این نیروگاه قرار است در همان مکان کارخانه‌ی کمپوست ساخته شود گفت: ما خواستار همکاری مسوولان حفاظت محیط زیست با اجرای این طرح بزرگ برای رشت هستیم.
وی همچنین تاکید کرد: قرار است هیات برجسته‌یی برای بررسی چگونگی اجرای این پروژه، ویژگیها و شرایط آن به کشور چین سفر کنند و از نزدیک تاسیسات مربوطه را مشاهده نموده و زمینه‌های اجرای این طرح را در گیلان فراهم نمایند.
نیکومنش نودهی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال مساله و معضل زباله که همینک به یکی از موضوعات مهم شهری در رشت تبدیل شده از ابتدای فعالیت اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست مورد توجه آنها بوده و ان‌شاءالله تا به سامان رسیدن آن تلاش خواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.