کد خبر : 9227
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

چهارمین جشنواره‌ی تاتر معلولان گیلان به کار خود پایان داد

چهارمین جشنواره‌ی تاتر معلولان گیلان به کار خود پایان داد

هاتف نیوز- چهارمین جشنواره‌ی تاتر معلولان استان گیلان روز پنجشنبه‌ی گذشته با معرفی نمایشهای برتر و راهیابی آنها به جشنواره‌ی منطقه‌یی به کار خود در رشت پایان داد.

   هاتف نیوز- چهارمین جشنواره‌ی تاتر معلولان استان گیلان روز پنجشنبه‌ی گذشته با معرفی نمایشهای برتر و راهیابی آنها به جشنواره‌ی منطقه‌یی به کار خود در رشت پایان داد.
«کارگران مشغول کارند» به کارگردانی فاطمه شفیعی، «مردم چه می‌بینند» به کارگردانی مهدی محمدپور و «شنل قرمزی» به کارگردانی طناز پوررمضانی به عنوان نمایشهای برتر گیلان به جشنواره‌ی منطقه‌یی تاتر معلولان راه یافتند.
بازیگران برتر نیز بر اساس گروههای مختلف معلولیت انتخاب و معرفی شدند.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان در باره‌ی برگزاری این جشنواره توضیح داد: چهارمین جشنواره‌ی استانی تاتر معلولان با هدف ایجاد نشاط و شادابی با استفاده از ابزار هنر و شناساندن توانمندیهای معلولان در رشت برگزار شده است.
دکتر محمدرضا پارسی گفت: 30 نمایشنامه به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال شد که از این تعداد، 14 نمایشنامه برای بازبینی انتخاب شدند و داوران این بخش نیز هفت نمایش را برای بخش جشنواره‌ی تاتر معلولان برگزیدند.
وی خاطر نشان کرد: از هفت نمایشنامه‌ی راه یافته به جشنواره‌ی استانی تاتر معلولان گیلان، دو نمایش در بخش خیابانی، دو نمایش در زمینه‌ی کودک و دو نمایش صحنه‌یی بودند که در طول سه روز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به اجرا در آمدند.
دکتر پارسی خاطر نشان کرد: «خروس نگو یک ساعته»، «شنل قرمزی»، «گرگ دست وپا چلفتی»، «مردم چه می‌بینند»، «از یاد رفته»، «پایان‌نامه»، «کارگران مشغول کارند» و «صحنه آخر» نمایشنامه‌های راه یافته در بخش پایانی این جشنواره بودند.
ایرج راد و اصغر همت از هنرمندان کشور و محمود طیاری از هنرمندان برجسته‌ی گیلان داوری این جشنواره را بر عهده داشتند.
مدیر کل بهزیستی استان گیلان همچنین در پایان در باره‌ی برگزاری این جشنواره گفت: رسالت اصلی بهزیستی نمایش توانمندیهای جامعه‌ی معلولان است و بدیهی است که توجه به استعدادهای جامعه‌ی معلولان نیز امری ضروری بوده و تغییر نگرش مردم و رشد و پرورش خلاقیت در جامعه بسیار مهم است.
دکتر محمدرضا پارسی برگزاری جشنواره‌ی تاتر معلولان استان را فرصتی برای بروز خلاقیتهای معلولان این استان در زمینه‌ی هنر عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.