کد خبر : 8949
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸

«دهه‌ی فجر» امسال از 28 پروژه‌ی آموزشی گیلان بهره‌برداری می‌شود

«دهه‌ی فجر» امسال از 28 پروژه‌ی آموزشی گیلان بهره‌برداری می‌شود

هاتف نیوز- مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان گفت: 28 پروژه‌ی آموزشی در استان گیلان با 226 کلاس درس و با زیربنای 29 هزار و 977 مترمربع «دهه‌ی فجر» امسال تحویل اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان می‌شود.

    هاتف نیوز– مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان گفت: 28 پروژه‌ی آموزشی در استان گیلان با 226 کلاس درس و با زیربنای 29 هزار و 977 مترمربع «دهه‌ی فجر» امسال تحویل اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان، مهندس اوسط مقدم با اعلام این خبر گفت: در دو سال اخیر افزون بر 82 پروژه‌ی مقاومسازی با 404 کلاس با زیربنای 31 هزار و 738 مترمربع با هزینه‌ی 14 میلیارد تومان و همچنین تخریب و بازسازی 152 مدرسه با 732 کلاس با زیربنای 85 هزار 148 مترمربع و با هزینه‌ی 81 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
وی به نیاز مدارس استان گیلان به مقاومسازی اشاره کرد و گفت: سه هزار کلاس درس در استان گیلان نیاز به مقاومسازی و بازسازی دارند که همت خیران کشور و استان را برای حل این مشکل می‌طلبد.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان در ادامه افزود: امسال برای استانداردسازی گرمایش مدارس گیلان 16 میلیارد تومان اختصاص یافته و 650 مدرسه با چهار هزار و 801 کلاس و با زیربنای 356 هزار و 707 مترمربع استانداردسازی گرمایشی در آنها در طول دو سال انجام شده است.
گفتنی است از ابتدای امسال تاکنون 66 پروژه با 220 کلاس درس با زیربنای 21 هزار و 257 مترمربع و با اعتبار 28 میلیارد تومان در استان گیلان به بهره‌برداری رسیده است.
همچنین استاندار گیلان در آیین افتتاح «مدرسه‌ی استثنایی پیامبر اعظم(ص) رشت» از ساخت 234 مدرسه با هزینه‌یی افزون بر 100 میلیارد تومان در گیلان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در این آیین با بیان اینکه خدا را شاکریم که به همت خیرین عزیز بار دیگر شاهد افتتاح یک مدرسه هستیم افزود: در حالی که کشورهای همسایه گرفتار درگیری داخلی و خارجی هستند در کشورمان بیش از 13 میلیون دانش‌آموز و حدود پنج میلیون دانشجو در آرامش و امنیت مشغول به تحصیل‌اند.
وی با بیان اینکه الحمدلله استان گیلان با وجود فضای خوب همدلی، همراهی و همزبانی که در کشور زبانزد بوده در حال توسعه و پیشرفت است، افزود: بسیار خرسندیم که مردم گیلان در فضای امن متأثر از کشور با رویکرد مثبت در فضای کسب و کار مشغول به فعالیت هستند.
وی به دستاوردهای «دولت تدبیر و امید» در بخش تعلیم و تربیت اشاره کرده و با بیان اینکه در دولت یازدهم 234 مدرسه با بیش از هزاران کلاس درس با هزینه‌یی افزون بر 100 میلیارد تومان در گیلان احداث گردید، تصریح نمود: این مبلغ علاوه بر 23 میلیارد تومانی است که در بخش استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان هزینه شده است.
استاندار گیلان زیبایی ساخت اینگونه مدارس را وجود اندیشه‌ی خیر، همیاری و در کنار هم بودن دانست و افزود: حدود 20 درصد مدارس استان را خیرین عزیز ساخته و کامل می‌کنند.
وی اندیشه‌ی ساخت مدارس به وسیله‌ی خیران را اندیشه‌ی بزرگمردان توصیف کرد و افزود: الحمدلله شرایطی را که مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و کشور و همچنین سازمان نوسازی مدارس فراهم کرده شاهد شکلگیری اینگونه اقدامات ارزشمند در کشور هستیم.
دکتر نجفی خطاب به خیران روحیه‌ی بخشش آنان را از عنایت و الطاف پروردگار دانست و افزود: این روحیه‌ بسیار ارزشمند است که خداوند به شما خیرین عزیز عنایت فرمود.
دکتر نجفی اظهار کرد: بر خود وظیفه می‌دانیم تا تمامی امکانات لازم را برای حضور هر چه بیشتر خیرین در جهت توسعه و تعالی استان را فراهم کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.