کد خبر : 8628
تاریخ انتشار : جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

رشت در ردیف شهرهای با خانه‌های گرانقیمت قرار دارد

رشت در ردیف شهرهای با خانه‌های گرانقیمت قرار دارد

هاتف نیوز- طبق پیش‌بینیهای صورت گرفته و نمودارهای معاملاتی کشور، تهران بیشترین رتبه را بین استانهای کشور در زمینه‌ی قیمت مسکن دارد و شهر رشت نیز در ردیف شهرهای با مسکن گران قرار می‌گیرد.

   هاتف نیوز– طبق پیش‌بینیهای صورت گرفته و نمودارهای معاملاتی کشور، تهران بیشترین رتبه را بین استانهای کشور در زمینه‌ی قیمت مسکن دارد و شهر رشت نیز در ردیف شهرهای با مسکن گران قرار می‌گیرد.
براساس این گزارش در تهران متوسط قیمت معاملاتی(نه نوساز) یک مترمربع مسکن در بهار ۹۵ حدود چهار میلیون و۳۰۰ هزار تومان است.
همچنین اصفهان، شیراز، تبریز، اراک، رشت و مشهد در رتبه‌های بعدی قیمتی قرار دارند.
این گزارش می‌افزاید: بیرجند، ایلام و یاسوج ارزانترین قیمت واحدهای مسکونی با بهای یکمیلیون تا یکمیلیون و ۱۰۰ هزار تومان را دارند.
براساس این گزارش متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در تهران حدود چهار میلیون و۳۰۰ هزار تومان است که بیشترین رتبه‌ی قیمتی را بین استانهای کشور را کسب کرده است.
این در حالی است که مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که تا پایان امسال تغییر آنچنانی در قیمت مسکن ایجاد نشود و نهایتاً تغییرات قیمت در محدوده‌ی تورم خواهد ماند.
علی چگینی درباره‌ی پیش‌بینی خود از بازار مسکن تا پایان سال 95 گفت: بخش مسکن به صورت مجزا از بدنه‌ی اقتصاد نمی‌تواند در مسیر متفاوتی حركت كند چون وابسته به اقتصاد کلان است، طبیعتاً در صورتی که مجموعه‌ی اقتصاد و اقتصاد کلان رونق یابد، وضعیت بخش مسکن نیز بهبود پیدا خواهد كرد.
او در باره‌ی نقش مسکن در رونق اقتصادی کشور خاطر نشان کرد: باید به عنوان جزیی که می‌تواند روی کل اثرگذار باشد، این موضوع را بررسی كنیم و امیدواریم که این اتفاق به تدریج رخ دهد و پیش‌بینی من نیز به این صورت است که تا پایان پاییز و نهایتاً اواسط زمستان امسال شرایط در بخش مسکن، حوزه‌ی کسب و کار، فعالیت، تولید و مبادلات آن تا حدودی بهبود می‌یابد. بنا براین تصور بنده این است که این رخداد در بخش مسكن می‌تواند تا حدودی به رونق اقتصادی نیز کمک کند اما به هر حال مجموعه‌ی اقتصاد به هم پیوسته است و برای رسیدن به رونق کامل بخش مسکن این ضرورت وجود دارد که كل مجموعه‌ی كلان اقتصادی به تحرك افتد.
چگنی در پاسخ به این سوال که روند معاملات مسکن تا پایان امسال چگونه خواهد بود؟ گفت: ما پیش‌بینی می‌کنیم که ثبات نسبی در معاملات وجود داشته باشد. در حال حاضر حدود 15 هزار معامله‌ی آپارتمان در شهر تهران به صورت ماهانه انجام می‌شود و با توجه به اینکه دامنه‌ی این معاملات در بدترین شرایط شش یا هفت هزار واحد و در بهترین شرایط نیز 22 هزار واحد بوده است، تعداد 15 هزار واحد رقم قابل قبولی است و اگر با همین نسبت حرکت کند، روند مطلوبی به نظر می‌رسد.
او در باره‌ی غییرات قیمت مسکن نیز خاطر نشان کرد: قیمت مسکن تغییری جزیی پیدا کرده که این تغییرات از تورم کمتر است، اما به هر حال همین تغییر اندک ممکن است، سبب بهبود اوضاع مسکن شود. پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال نیز تغییر آنچنانی در قیمت مسکن ایجاد نمی‌شود و نهایتاً تغییرات قیمت در محدوده‌ی تورم خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.