کد خبر : 46512
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳

رَنجِ برنج!

رَنجِ برنج!

هاتف‌خبر – در چند سال اخیر به دلیل گرانی نهاده‌های کشاورزی، سختی کار کشت برنج و همچنین مقرون به صرفه نبودن قیمت برنج در بازارهای مصرف، انگیزه‌یی برای تداوم کار کشاورزان وجود نداشته و شالیکاران کم‌کم به فکر فروش زمینهای خود افتاده‌اند. به گزارش «هاتف‌خبر» بسیاری از آنها می‌گویند که زمینهای برنجکاری و شالیزارها دیگر

هاتف‌خبر – در چند سال اخیر به دلیل گرانی نهاده‌های کشاورزی، سختی کار کشت برنج و همچنین مقرون به صرفه نبودن قیمت برنج در بازارهای مصرف، انگیزه‌یی برای تداوم کار کشاورزان وجود نداشته و شالیکاران کم‌کم به فکر فروش زمینهای خود افتاده‌اند.
به گزارش «هاتف‌خبر» بسیاری از آنها می‌گویند که زمینهای برنجکاری و شالیزارها دیگر برایشان نان‌آور نیست و برخی از شالیکاران نیز ترجیح می‌دهند عطای این کار را به لقایش ببخشند و زمینهایی که حتی نسل به نسل در آن برنج می‌کاشتند را به دیگران بفروشند.
از سوی دیگر جامعه نیز توان خرید برنج داخلی را ندارد چون یک کیلو برنج هاشمی را بیش از ۱۱۰ هزار تومان باید بخرد و این وضعیت برای آنها دشوار است.
بسیاری از فروشندگان برنج می‌گویند که مصرف برنج در طول ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خیلی کاهش یافته است.


آنها این برآورد را از فروش برنج خود عنوان می‌کنند و می‌گویند توان خرید برنج از عهده‌ی خانوار گیلانی خارج شده است.
با وضعیت موجود بازار امسال و حضور دلالان برنج در شالیزارها معلوم نیست قیمت برنج در فصل برداشت که هم‌اکنون در آغاز آن هستیم چقدر رقم خواهد خورد و همگان می‌دانند که باز هم قدرت خرید مردم کاهشی بیشتر به خود خواهد دید.
به هر روی در بازار برنج نه کگشاورزان راضی هستند و نه خریداران بلکه تنها این دلالان هستند که حاصل تلاش شالیکاران و نگاه حسرت‌آمیز خریداران را می‌خرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.