کد خبر : 42310
تاریخ انتشار : جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴

معاونان خدمات شهری شهرداریهای شمال و شمال‌شرق کشور تجارب خود در «رفع سدمعبر» و «تفکیک زباله‌ها از مبدا» به اشتراک گذاشتند

معاونان خدمات شهری شهرداریهای شمال و شمال‌شرق کشور تجارب خود در «رفع سدمعبر» و «تفکیک زباله‌ها از مبدا»  به اشتراک گذاشتند

هاتف‌خبر – در «دومین نشست دبیرخانه‌ی مشورتی معاونان خدمات شهری شهرداریهای شمال و شمال‌شرق کشور که در رشت برگزار شد، هر کدام از معاونان خدمات شهری شهرداریها در باره‌ی تجارب خود در زمینه‌ی رفع انسداد معابر، ساماندهی دستفروشان، تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی سگهای ولگرد صحبت کردند و بین اعضای در این نشست در زمینه‌های یاد شده تبادل نظر انجام شد.

هاتف‌خبر – در «دومین نشست دبیرخانه‌ی مشورتی معاونان خدمات شهری شهرداریهای شمال و شمال‌شرق کشور که در رشت برگزار شد، هر کدام از معاونان خدمات شهری شهرداریها در باره‌ی تجارب خود در زمینه‌ی رفع انسداد معابر، ساماندهی دستفروشان، تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی سگهای ولگرد صحبت کردند و بین اعضای در این نشست در زمینه‌های یاد شده تبادل نظر انجام شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت در این همایش روز پنجشنبه سوم شهریور ماه ۱۴۰۱ با حضور معاونان خدمات شهری شهرداریهای رشت، گرگان، بابل، ساری، گنبد، سمنان، شاهرود و بجنورد به میزبانی شهرداری رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت برگزاری چنین نشستهایی را برای تبادل تجارب معاونان خدمات شهر شهرداریها اقدامی اثربخش و مفید توصیف کرد گفت: معضل دستفروشان از معضلات مهم شهر رشت است و کمتر شهری را می‌توان سراغ گرفت که با چنین پدیده‌یی مواجه نباشد.
محمدحسین واثق‌ کارگرنیا سپس ساماندهی دستفروشان را به شکل کامل و اصولی از آرزوهای هر یک از مدیران شهری عنوان کرد و یادآور شد: معضل دستفروشان علاوه بر مخدوش کردن چهره‌ی رشت به عنوان یک شهر گردشگرپذیر، حقوق مردم را نیز نادیده گرفته و مشکلاتی را برای کسبه هم ایجاد نموده است.


وی ساماندهی سگهای ولگرد در شهر را یکی دیگر از مسائل مهم شهری عنوان کرد و تاکید نمود: اقدامات فراوان در این زمینه در رشت انجام داده و هزینه‌های فراوان نیز برای زنده‌گیری و عقیم‌سازی آنها خرج می‌شد اما باز هم این معضل در شهر وجود دارد و از این نظر مردم در آرامش و امنیت لازم نیستند.
در این نشست پس از سخنان نادر حسینی عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت در باره‌ی معضلات پیچیده‌ی خطه‌ی شمال به دلیل داشتن شهرهای پرتراکم کشور، معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز با تاکید بر وظیفه‌ی سنگین و خطیر پرسنل این معاونت در نگهداشت شهر و ارائه‌ی خدمات به شهروندان عنوان کرد: این نشستها به ما در بهبود روشها و رسیدن به اهداف مشترک کمک می‌کند.
محمدباقر بشردانش رفع سد معبر، مدیریت پسماند و بهبود مسائل مرتبط با محیط زیست را از چالشهای بسیاری از شهرهای کشور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در یکی دو سال اخیر در زمینه‌ی موضوعات مرتبط همچون بهسازی، ساماندهی و رفع آلودگی دفنگاه زباله‌های سراوان و تلاش برای احیای رودخانه‌های انجام شده است.
وی با بیان اینکه پس از تهران شهرداری رشت دومین شهری بود که سازمان مدیریت پسماند خود را تشکیل داد، اذعان کرد: در شهر رشت به طور میانگین روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن زباله تولید می‌شود بنا بر این مکانیزه کردن فرآیند جمع‌آوری زباله‌ها را با منطقه‌بندی کردن شهر در دستور کار قرار داده‌ایم.


بشردانش از وجود حدود ۷۰ تا ۷۵ مرکز غیرمجاز جمع‌آوری اقلام ضایعاتی در شهر رشت نیز خبر داد و گفت: ضرر و آسیب شدیدی از ناحیه‌ی این مراکز متوجه سیستم بهداشتی شهر می‌شود و شهرداری رشت مراتب را به سازمانهای مرتبط برای برخورد قانونی و پلمپ ارجاع داده اما تاکنون هیچ اتفاقی در این زمینه صورت نگرفته است بنا بر این ورود نهادهای بالادستی به ویژه وزارت کشور در حل این مساله ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه در آینده‌ی بسیار نزدیک ظرفیت پذیرش زباله در کارخانه‌ی کود آلی گیلان به حدود ۸۰۰ تن می‌رسد اظهار کرد: شهرداری رشت برای حل معضل دوره‌گردهایی که اقدام به جمع‌آوری زباله‌ی خشک می‌کنند به کمک شبکه‌ی بهداشت، شبکه‌ی محیط زیست و شبکه‌ی نیروی انتظامی نیازمند است و در غیر اینصورت اقدامات موردی هر کدام از این شبکه‌ها منجر به شکست خواهد شد.


بشردانش در پایان اذعان کرد: امیدوارم به عنوان یکی از مصوبات جلسه‌ی امروز، مکاتبه‌یی انجام بگیرد تا وضعیت اماکنی که در شهر اقدام به خرید غیرمجاز زباله‌ی خشک، آهن‌آلات و پلاستیک از شهروندان یا دوره‌گردها می‌کنند به وسیله‌ی وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست مشخص شود.
گفتنی است در این نشست هر یک از معاونان خدمات شهری شهرداریهای شرکت‌کننده به طرح مسائل مرتبط پرداختند و در این نشست در زمینه‌های یاد شده تبادل نظر شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.