کد خبر : 40802
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

با افزایش دما «گرد‌وخاک» به آسمان گیلان باز می‌گردد!

با افزایش دما «گرد‌وخاک» به آسمان گیلان باز می‌گردد!

هاتف‌خبر – کارشناسان پیش ۤینی کرده‌اند که در روزهای آینده با افزایش دمای هوا پدیده‌ی «گرد و غبار» در آسمان گیلان مشهده شود.

هاتف‌خبر – کارشناسان پیش ۤینی کرده‌اند که در روزهای آینده با افزایش دمای هوا پدیده‌ی «گرد و غبار» در آسمان گیلان مشهده شود.
به گزارش «هاتف‌خبر» خبرگزاریهای رسمی کشور نوشته‌اند رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت آب و هوای شهرهای گوناگون کشور از بروز پدیده‌ی «گرد و خاک» در سه روز آینده در بسیاری از نقاط مرکزی کشور خبر داده است.
صادق ضیاییان گفت: امروز یکشنبه (۱۵خرداد ماه) در ساعتهای بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال‌غرب، غرب، استانهای واقع در دامنه‌ی زاگرس و ارتفاعات دامنه‌های البرز مرکزی، افزایش ابر،‌ رگبار باران، ‌گاهی رعد و برق و همچنین ورش باد شدید موقت و احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.


وی افزود: این وضعیت(وزش باشد شدید و احتمال گرد و خاک) روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۶ و ۱۷ خرداد ماه) علاوه بر این مناطق در ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استانهای گیلان،‌ مازندران،‌ گلستان و برخی نقاط مرکزی و روز چهارشنبه در برخی نقاط شمال شرق و شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.
او تاکید کرد: در سه روز آینده(دوشنبه تا چهارشنبه ۱۶ تا ۱۸ خرداد ماه) در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعتهای شبنه‌روز وزش باد شدید و همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد که در منطقه‌ی زابل با توفان گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین در این مدت برای استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه،‌ ایلام و خوزستان وزش باد همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان ادامه داد: دمای هوا از سه‌شنبه( ۱۷ خرداد ماه) در استان گیلان و از چهارشنبه (۱۸خرداد ماه) در استانهای اردبیل، مازندران و گلستان به طوری محسوس کاهش می‌یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.