کد خبر : 40603
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

77 هكتار ساختگاه مناسب برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر گیلان شناسایی شد

77 هكتار ساختگاه مناسب برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر گیلان شناسایی شد

هاتف‌خبر – برای ساخت نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر در استان گیلان، 77 هکتار زمین مستعد شناسایی شده و به سازمان ساتبا معرفی گردیده است.

هاتف‌خبر – برای ساخت نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر در استان گیلان، 77 هکتار زمین مستعد شناسایی شده و به سازمان ساتبا معرفی گردیده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» این مطلب را معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای گیلان عنوان کرد و گفت: نظر به اهمیت حفظ محیط زیست، منابع سوخت و آب و با توجه به نگاه مثبت به ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و ایجاد بسترهای لازم در این بخش، ساخت این نیروگاه‌ها از اهمیت، حساسیت و ضرورت برخوردار هستند.
علیرضا جوادی افزود: با توجه به این نکات شرکت برق منطقه‌ای گیلان با آگاهی از اقلیم و وضعیت آب و هوایی مناسب استان گیلان در زمینه‌ی ایجاد نیروگاه‌های بادی، خورشیدی و پتانسیل استثنایی و منحصر به فرد استان گیلان در این بخش، از هیچگونه تلاش و کوشش برای ساخت اینگونه نیروگاه‌ها در استان دریغ نخواهد کرد.


وی افزود: تلاشهای درخور ستایش در این بخش نیز صورت گرفته که در همین زمینه از شناسایی چهار قطعه زمین به مساحت 77 هکتار و معرفی آن به سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و نیز بهره‌وری انرژی برق ایران(ساتبا) با هماهنگی استانداری گیلان و اداره‌ی کل منابع طبیعی استان می‌توان اشاره کرد.
معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: در واقع پیگیری فرآیند ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر مورد نظارت سازمان انرژیهای تجدیدپذیر در استان در راستای مجوزهای صادره‌ی شورای اقتصاد به وسیله‌ی شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اهتمام جدی آغاز گردیده و اولین قدم که شاید مهمترین و بزرگترین گام نیز در بخش احداث این نیروگاه‌ها باشد، شناسایی زمینهای قابل واگذاری است، که این گام برداشته شد و ما امیدواریم در ادامه شاهد ارتقای شاخص تولید برق از انرژیهای تجدیدپذیر و افزایش کسب و کارهای مرتبط در استان گیلان باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.