کد خبر : 4023
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴

در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با مدیر کل صدا و سیمای استان چه گذشت؟

در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با مدیر کل صدا و سیمای استان چه گذشت؟

هاتف نیوز– مهندس محمدرضا برجی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان و شماری از مدیران این اداره‌ی کل با مهندس محسن نصرپور مدیر کل صدا و سیمای مرکزاستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

    هاتف نیوز– مهندس محمدرضا برجی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان و شماری از مدیران این اداره‌ی کل با مهندس محسن نصرپور مدیر کل صدا و سیمای مرکزاستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان در جریان این دیدار که در دکتر مهندس نصرپور در صدا و سیمای مرکز گیلان برگزار شد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در سخنانی با اشاره به اینکه در راستای حفاظت اصولی و همه جانبه از محیط زیست‌ شکننده‌ی گیلان، این اداره‌ی کل نیازمند مشارکت همگانی و احساس مسوولیت آحاد گوناگون جامعه نسبت به این موضوع مهم است.
مهندس برجی گفت: قطعاً برای حفظ و حراست از موهبتهای الهی و جبران تخریبهای گسترده و همچنین عقب‌ماندگیهای انباشته در این بخش، مشارکت مردم و مسوولان و آشنایی هر چه بیشتر آنها با اهمیت موضوعات زیست محیطی و نیز مخاطرات و چالشهای پیش رو به مهم است.
وی با تأکید به نقش مؤثر رسانه‌های گروهی در فرهنگسازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در جامعه تصریح کرد: نقش صدا و سیما در گسترش و ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست نیز حائز اهمیت بوده و این سازمان می‌تواند تأثیری مهم در تغییر نگاه و رویکرد عمومی نسبت به مسائل زیست محیطی داشته باشد.28
مهندس برجی ادامه داد: با توجه به ضریب نفوذ و تأثیرگذاری صدا و سیما در قشرهای مختلف جامعه و همچنین تأثیر آن بر تشویق و ترغیب مردم و مسوولان برای پاسداری و حفاظت محیط زیست و صیانت از عرصه‌های طبیعی کشور، همکاریهای مشترک این نهاد با مجموعه‌ی حفاظت محیط زیست در استان ضروری به نظر می‌رسد.
مهندس محس نصرپور مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این نشست گفت: لزوم و ضرورت فرهنگسازی برای حفاظت از محیط زیست بر کسی پوشیده نیست و فرهنگ غنی گیلان و گیلانیان بهترین پشتوانه برای اجرای طرحهای زیست محیطی در استان است.
وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان به شکننده بودن محیط زیست این استان اشاره کرد و افزود: ارتقای سطح فرهنگ مردم برای حفاظت از محیط زیست و شناخت موضوعات در این بخش بسیار میسر خواهد بود.
نصرپور تصریح کرد: امیدواریم با تقویت همکاری و تعامل با حفاظت محیط زیست شاهد ارتقای فرهنگ عمومی و آشتی دادن هر چه بیشتر قشرهای اجتماعی با محیط زیست در استان باشیم که با برخورداری از منابع غنی طبیعی و زیست محیطی نیازمند همراهی همه‌ی آحاد جامعه است تا با اجرای برنامه‌های حفاظتی این منابع نه تنها به عنوان ثروت ملی به نسلهای آینده منتقل شود بلکه موجب بهره‌مندی نسل حاضر از نعمات الهی نیز باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.