کد خبر : 35603
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۰۵

لابه‌لای خبرها؛ از بیمارستانهای مملو از بیمار گیلان تا «جان» بر سر «نان»

لابه‌لای خبرها؛ از بیمارستانهای مملو از بیمار گیلان تا «جان» بر سر «نان»

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

 

بیمارستانهای گیلان مملو از بیماران
هاتف‌خبر – خبرهای رسیده حاکی است که بیمارستانهای استان گیلان مملو از بیماران کرونایی این و فضای و تخت کافی برای پذیرش بیماران جدید وجود ندارد.
به گزارش «هاتف‌خبر» هم‌اکنون طبق آمار رسمی تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستانها و مراکز درمانی استان گیلان از مرز یکهزار و ۷۰۰ تن گذشته است و بسیاریها هم در چنین شرایطی به بیمارستانها مراجعه می‌کنند.
در این زمینه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان می‌گوید که با بستری شدن ۳۷۷ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته(روز پنجشنبه) تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان گیلان به یکهزار و ۷۳۷ نفر رسیده است.
دکتر انوش دهنادی‌مقدم با اشاره به پرشدن تختهای بیمارستانی استان گیلان با بیماران مبتلا به «کووید -۱۹» خاطر نشان کرد: هم‌اکنون ۲۳۶ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبتهای ویژه‌ی بیمارستانهای استان بستری هستند.
وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی بیتوجهی شهروندان به وخامت اوضاع و مرگ و میر هموطنان و هم‌استانیهای ما، وضعیت را بغرنج می‌کند، اضافه کرد: بسیاری از بستری‌شدگان کرونایی به دلیل شرکت در دورهمی خانوادگی، مراسم عروسی عزا و ماسک نزدن در تجمعات دچار این بیماری خطرناک شده‌اند.

 

«جان» بر سر «نان»!
هاتف‌خبر – اینروزها وضعیت بحرانی اقتصادی خانواده‌ها سبب شده که برخیها دست به کارهایی خطرناک برای تهیه «نان» خانواده بزنند.
از افزایش زباله‌گردها که بگذریم به تازگی دزدی کابلهای مخابرات و برق رواج یافته و این آخری به شدت کاری خطرناک است.
برقی که خطای انسانی را حتی برای یکبار نمی‌پذیرد حالا دستمایه‌ی درآمد برخیها شده و آنها با سیم‌دزدی روزگار می‌گذرانند.
هر چند که در گذشته‌هایی نه چندان دور چند مورد از این اتفاق رخ داده است اما روز چهارشنبه خبر مرگ یک سیم دزد برق بر اثر برقگرفتگی در رشت منتشر شد.
گویا مردی در حال قطع سیم برق و دزدی از سیمهای یک محله در این شهر جان خود را از دست داده است.
فرمانده‌ی انتظامی شهرستان رشت در باره‌ی این رخداد به خبرنگاران گفت: در پی تماس مردمی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰، اعزام ماموران کلانتری ۱۱ و نیرو‌های امدادی به محله‌یی در رشت، مشخص شد که مردی ۳۷ ساله که در حال دزدی کابل از پست برق زمینی بود، دچار برقگرفتگی شده و جان خود را از دست داده است.
سرهنگ محمود حافظی با اشاره به کشف یک عدد قیچی سیمبر در کنار جسد این فرد، گفت: جسد این سارق برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده است.
فرمانده‌ی انتظامی شهرستان رشت در پایان سخنانش از شهروندان خواست در صورت مشاهده‌ی افراد مشکوک و یا قطعی ناگهانی برق در منطقه‌ی خود، موضوع را فوری به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

گروه‌های فشار آرامش بازار را بر هم می‌زنند
هاتف‌خبر – در نشستی که به منظور بررسی کنترل و تنظیم بازار مرغ در استان گیلان به ریاست حجة‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئيس كل دادگستری استان برگزار شد، وی گفت: روزانه حدود 600 تن مرغ در استان تولید می‌شود که تنها 300 تن آن مورد نیاز گیلانیان بوده و بقیه به استانهای دیگر صادر می‌شود اما گروه‌های فشار و دلالانی در استان هستند که آرامش بازار را بر هم زده و مانع دسترسی مردم به این محصول پروتئینی می‌شوند.
رئیس کل دادگستری استان گیلان در ادامه دستور داد تا کمیته‌یی متشکل از سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اصناف و همچنین تعزیرات حکومتی تشکیل شده و سریعاً برای حل این مشکل اقدام شود.
حمزه خلیلی با تاکید بر برخورد دستگاه قضایی با اخلالگران تولید و توزیع اظهار کرد: همزمان با تشکیل این کمیته، بازدیدهای میدانی نیز برای نظارت هر چه بیشتر بر مراکز توزیع مرغ در شهر انجام می‌شود.

 

رئیس یکی از ادارات شهرستانی به دلیل ارتکاب عمل شنیع در محیط اداری بازداشت شد
دادستان مرکز استان گیلان گفت: هفته‌ی گذشته رئیس یکی از ادارات شهرستانی به دلیل برقراری ارتباط نامشروع در محیط اداری دستگیر شده و هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد.
سیدمهدی فلاح‌میری با اشاره به عمل شنیع این رئیس اداره در محیط کاری برای برخورد قاطع دستگاه قضایی با وی گفت: رئیس این اداره که به دلیل برقراری ارتباط نامشروع در محیط اداری سبب جریحه‌دار شدن احساسات مردم متدین آستارا شده بود، بازداشت شده است.
دادستان مرکز استان گیلان با بیان اینکه پرونده‌ی فساد اخلاقی این شخص در مرکز استان رسیدگی می‌شود، افزود: تحقیقات این پرونده فارغ از برخی حواشی ایجاد شده با دقت و سرعت تکمیل شده و به دادگاه ارسال خواهد گردید.
وی همچنین پخش تصاویر عمل شنیع این شخص در فضای مجازی را نیز غیراخلاقی و مصداق اشاعه‌ی فحشا دانست و گفت این موضوع نیز در دستور کار رسیدگی دستگاه قضایی قرار دارد.

 

شهردار لوشان دستگیر شد
هاتف – دادستان شهرستان رودبار گفت: شهردار لوشان و یکی از اعضای شورای این شهر به جرم مشارکت در اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی بازداشت شده‌اند.
هادی بشری اتهام این دو فرد را مشارکت در اختلاس عنوان کرد و گفت: این دو همچنین با جعل متعدد اسناد از طریق سندسازی اقدام می‌کردند.
وی تصریح کرد: این پرونده‌ هم‌اکنون در حال رسیدگی است و پس از بررسی پرونده اطلاعات تکمیلی اطلاع‌رسانی می‌شود.
دادستان شهرستان گفت: عملکرد مدیران شهری و ادارات شهرستان به‌طور جدی پایش می‌شود.

 

داروخانه‌ها مجاز به دریافت هزینه برای نسخه‌پیچی الکترونیکی نیستند
هاتف‌- اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان در اطلاعیه‌یی عنوان کرد: دریافت هرگونه هزینه از بیمار برای نسخه‌پیچی الکترونیک در داروخانه‌ها غیرقانونی است.
به گزارش «هاتف‌خبر» اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان در این زمینه توضیح داد: بر اساس مصوبه‌ی شورای عالی بیمه، سازمان تامین اجتماعی هزینه‌ی تبدیل نسخه‌ی دستنویس به نسخه‌ی الکترونیکی را پرداخت می‌کند و داروخانه‌ها نباید هزینه‌یی از بیمه‌شدگان دریافت کنند.
مصوبه‌ی شورای عالی بیمه به صورت قانونی به داروخانه‌ها ابلاغ هم شده و این اداره‌ی کل همگام با دیگر استانها از روز نهم امرداد ماه برای هر نسخه‌ی الکترونیک مبلغ چهار هزار تومان به داروخانه‌ها پرداخت می‌کند.
اداره‌ی کل تامین اجتماعی استان گیلان در پایان اعلام کرد: برخی داروخانه‌ها پیش از تصویب و ابلاغ این قانون به صورت خودسرانه مبالغی را از مردم دریافت می‌کردند که این کار غیرقانونی است و باید این مبالغ را برگردانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.