کد خبر : 33528
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰:۳۵

۱۱ شهر گیلان بیش از تولید، آب مصرف می‌کنند/۳۱۶ روستای گیلان در شرایط تنش آبی هستند

۱۱ شهر گیلان بیش از تولید، آب مصرف می‌کنند/۳۱۶ روستای گیلان در شرایط تنش آبی هستند

هاتف‌خبر – معاون بهره‌برداری و توسعه‌ی آب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان گفت: میزان مصرف آب در 11 شهر گیلان بیش از میزان تولید است.

هاتف‌خبر – معاون بهره‌برداری و توسعه‌ی آب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان گفت: میزان مصرف آب در 11 شهر گیلان بیش از میزان تولید است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، مازیار غلامپور با اشاره به بررسی میزان تولید و مصرف آب در استان، برای جلوگیری از بروز بحران و تنش آبی در گیلان، مدیریت مصرف آب را بسیار ضروری دانست.
وی با اشاره به کاهش بارشها و در نتیجه کاهش ذخایر آبی اظهار کرد: تنها راه برون‌رفت از شرایط سخت کنونی، مدیریت مصرف آب و استفاده نکردن از آب آشامیدنی برای مصارف کشاورزی است.
غلامپور همچنین افزود: در 12 شهر استان گیلان نیز، میزان مصرف و تولید آب در نقطه‌ی سر به سر قرار دارد و به همین دلیل مردم عزیز استان با توجه به این موضوع باید از مصارف غیرضروری آب در روزهای پیش‌رو پرهیز کنند.


معاون بهره‌برداری و توسعه‌ی آب شرکت آبفای استان گیلان در ادامه گفت: 316 روستای گیلان در شرایط تنش آبی هستند و به70 درصد آنها باید از طریق تانکر آبرسانی شود.
وی همچنین گفت: 311 روستای بیش از 20خانوار گیلان نیز در مرز تنش قرار دارند که باید با اقدامات اصلاحی و تقویت منابع آبی از شرایط فعلی خارج شوند.
غلامپور برداشتهای غیرمجاز آب را مهمترین عامل هدر رفت آب دانست و تصریح کرد: تداوم این روند منجر به بحران آب در فصل گرما خواهد شد و بر این اساس از هم استانیهای عزیز انتظار داریم در صورت مشاهده‌ی این موارد با شماره‌ی 122 مرکز پاسخگویی شبانه‌روزی شرکت آبفا تماس بگیرند تا از تضییع حقوق مشترکین محترم نیز جلوگیری شود.
وی در پایان از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها خواست با توجه به ضرورت این موضوع، نسبت به آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به کشاورزان، با شرکت آب و فاضلاب استان همکاری لازم را بنمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.