کد خبر : 33013
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰:۴۸

«کرونا» در رشت آهنگ صعودی دارد

«کرونا» در رشت آهنگ صعودی دارد

هاتف‌خبر – رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه متاسفانه شاهد سیر صعودی «بیماری کرونا ویروس» در استان گیلان و به ویژه در شهرستان رشت هستیم، گفت: همگان باید این موضوع را جدی بگیرند و با رعایت پروتکلهای بهداشتی در موجب پس راندن این بیماری شوند.

هاتف‌خبر – رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه متاسفانه شاهد سیر صعودی «بیماری کرونا ویروس» در استان گیلان و به ویژه در شهرستان رشت هستیم، گفت: همگان باید این موضوع را جدی بگیرند و با رعایت پروتکلهای بهداشتی در موجب پس راندن این بیماری شوند.
به گزارش «هاتف‌خبر» علی فتح‌اللهی از افزایش بستری‌شدگان «بیماران کرونایی» در مراکز درمانی خبر داد و گفت: نباید انتظار داشته باشیم که تنها کادر درمانی با این ویروس مقابله کنند بلکه باید همه به سهم خود میزان مشارکتمان را برای مقابله با این بیماری افزایش دهیم.
وی با اشاره به همه‌گیری و پیشروی این بیماری در جهان نیز گفت: «کرونا ویروس» همه‌ی فعالیتهای علمی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، آموزشی و حتی خانوادگی جوامع را تحت شعاع خود قرار داده و در تاریخ بشریت چنین بیماری فراگیر و جهانگیر بیسابقه بوده است.
فتح‌اللهی با اشاره به اینکه «بیماری کرونا ویروس» عکس‌العمل هوشمندانه‌یی دارد، افزود: هرگونه سهل‌انگاری در این زمینه ما را با مشکلات جدی اقتصادی و آسیبهای جانی مواجه خواهد نمود.
رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت با تاکید بر اینکه «بیماری کرونا ویروس» باید جدی گرفته شود، بیان کرد: هر هفته «ستاد ملی مقابله کرونا ویروس در استان گیلان» و به تبع آن در شهرستان رشت جلسه برگزار می‌کند و موضوعات مرتبط را بررسی می‌نماید.


وی ادامه داد: «ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت» صبح روز دوشنبه‌ی هر هفته در فرمانداری شهرستان رشت برگزار می‌شود و مصوبات استانی و کشوری به صورت بومی‌سازی شده در شهرستان نیز اجرایی می‌‌گردند.
فرماندار شهرستان رشت به وضعیت ناگوار کرونا در شهرستان رشت نیز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۲۸۸ بیمار بستری در شهرستان داریم و ۶۲ نفر از آنها نیز در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که با توجه به آمار، تبدیل وضعیت رشت‌ به قرمز تعداد بستریها دائماً در حال افزایش است.
نماینده‌ی عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به فعالیت اصناف چهارگانه و گروه‌هایی که در این زمینه مشخص شدند، تصریح کرد: فعالیت اصناف بر مبنای وضعیت نارنجی تنظیم شده البته بازرسیهای کرونایی را باید در اولویت کاری خود قرار دهیم و دستگاه‌ها نیز در این زمینه حضور پیدا کنند.
فتح‌اللهی ادامه داد: عادی‌انگاری و رعایت پروتکلهای بهداشتی که به زیر ۶۰ درصد رسیده، این شرایط نگران‌کننده را برای استان به وجود آورده است.
وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها بیش از پیش در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم و شفاف‌سازی کنند، گفت: باید از همه‌ی ظرفیتها برای کاهش میزان ابتلا و همچنین ارتقا سطح خدمات‌رسانی و نیز آگاهی‌بخشی به جامعه بهره گرفته شود.‌
مساله‌ی نگران‌کننده بیتوجهی عده‌یی به اعمال محدودیتهای کرونایی در شهرستان رشت است.‎
در حالی که ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت با اعمال محدودیتهای سراسری به مدت10 روزه که از طرف «ستاد ملی مقابله با کرونا» از روز شنبه برای شهرهای نارنجی و قرمز در سراسر کشور آغاز کرد اما با وجود گذشت چندین روز از این ماجرا، متاسفانه در شهر رشت به عنوان یکی از شهرهای در معرض خطر هنوز بسیاری از مشاغل بدون توجه به این دستورالعملها، شرایط و محدودیتها، به فعالیت عادی خود مشغول هستند.
متاسفانه دیده می‌شود که نظارت و برنامه‌ریزی مشخصی در این زمینه وجود ندارد و هر دستگاه و مجموعه‌یی ساز خود را در ارتباط با این برنامه می‌زند.
مردم بیش از همه نگرانند که با آهنگ کند واکسیناسیون همگانی و با برنامه‌ریزی نادرست در این زمینه، عادی‌انگاریها و اغماض در زمینه‌ی برخورد با متخلفان، دامنه‌ی این بیماری را روز به روز گسترش دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.