کد خبر : 32336
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵

«جشنواره‌ی موسیقی بومی گیلان» به طور غیر رقابتی و مجازی برگزار شد

«جشنواره‌ی موسیقی بومی گیلان» به طور غیر رقابتی و مجازی برگزار شد

هاتف‌خبر – «نخستین جشنواره‌ی موسیقی بومی جوان گیلان» از صبح روز سه‌شنبه‌ی گذشته به صورت غیر رقابتی و در فضای مجازی آغاز شد.

هاتف‌خبر – «نخستین جشنواره‌ی موسیقی بومی جوان گیلان» از صبح روز سه‌شنبه‌ی گذشته به صورت غیر رقابتی و در فضای مجازی آغاز شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» رئیس انجمن موسیقی گیلان در حاشیه‌ی برگزاری این جشنواره به «ایرنا» گفت: به دلیل متنوع بودن بخشهای جشنواره و رده‌های سنی متفاوت و از سوی دیگر تنوع سازهای شهری و نواحی، تعداد داوطلبان در شاخه‌های متعدد به تعداد مورد نظر نرسید به همین دلیل جشنواره به صورت غیر رقابتی و با حضور ۶۰ نفر برگزار شد.
محمدرضا صفرپور افزود: این تعداد از داوطلبان در قالب گروه‌نوازی و تک‌نوازی تا پایان روز سه‌شنبه از طریق نشانی اینستاگرامی farhangi.rasht.ir به اجرای برنامه پرداختند.
وی اظهار کرد: در پایان جشنواره سه برگزیده هیات داوران معرفی شده و از آنان تجلیل می‌شود همچنین در پایان جشنواره از استادان غلامرضا امانی پیشکسوت موسیقی شهری، علی اسمی پیشکسوت موسیقی آیینی و حسین مشکین پیشکسوت موسیقی فولکلور و از استادان مطرح سرنانوازی تجلیل می‌شود.


صفرپور گفت: جشنواره‌ی موسیقی بومی گیلان به‌عنوان نماد فرهنگی‌ موسیقی استان در زمینه‌ی اجرا و تولید آثار فاخر و ارزشمند موسیقی بومی با بهره‌گیری از استادان این هنر و نیز پژوهشگران برجسته‌ی موسیقی‌ برگزار گردید.
وی اظهار کرد: این جشنواره با حفظ کرامت هنر موسیقی بومی و استادان این هنر با رعایت اخلاق حرفه‌یی اقدام به ایجاد فرصتهایی برابر برای شکوفایی و پرورش استعدادهای موسیقی بومی می‌کند و می‌کوشد ظرفیتهای موسیقی نواحی گیلان را در معرفی کند.
رئیس انجمن موسیقی گیلان ادامه داد: همچنین این جشنواره تلاش می‌کند با تربیت هنرمندان شایسته و متعهد و دارای توان علمی و هنری، آفرینش هنری و نوآوری را برای رسیدن به سربلندی و موفقیت هرچه بیشتر هنرمندان موسیقی بومی گیلان در سطح کشوری و بین‌المللی برنامه‌ریزی کند.
صفرپور بیان کرد: جشنواره‌ی‌ موسیقی بومی گیلان با همکاری همه‌جانبه با دیگر موسیقیهای قومی کشور می‌تواند، فرصتی برای همکاری، هم‌افزایی، اشاعه‌ی‌ تفکر هم‌زیستی فرهنگهای بومی باشد.
رئیس انجمن موسیقی گیلان سپس تصریح کرد: جشنواره‌ی یاد شده با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، اداره‌ی‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی گیلان برگزار شده تا به رسالت ذاتی خود یعنی همسویی با نیازهای اجتماعی درزمینه‌های مختلف پاسخ دهد.
صفرپور در پایان اضافه کرد:جشنواره‌ی موسیقی بومی گیلان با تکیه بر سرمایه‌های فرهنگی موسیقی اقوامِ گیلانی و با استفاده از ظرفیتهای علمی و پژوهشی در قوم‌موسیقی‌شناسی و نیز مشارکت حداکثری مردم در پاسداشت هنرمندان فرهیخته‌‌ی موسیقی بومی، درحفظ،، نگهداری و معرفی این سرمایه‌ی‌ بزرگ و منحصربه‌فرد گیلان تلاش دارد.
گفتنی است «نخستین جشنواره‌ی موسیقی بومی گیلان» در سه بخش اصلی موسیقی نواحی استان، موسیقی شهری و نیز بخش آزاد برگزار شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.