کد خبر : 30303
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹

مدیر کل: حفاظت محیط زیست سازمانی «دولتی» و دستگاهی «حاکمیتی» است

مدیر کل: حفاظت محیط زیست سازمانی «دولتی» و دستگاهی «حاکمیتی» است

هاتف‌خبر – مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در دوره‌ی آموزشي ضابطان دادگستری که برای محیطبانان استان گیلان برگزار شد،تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست سازمانی «دولتی» اما دستگاهی «حاکمیتی» است.

هاتف‌خبر – مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در دوره‌ی آموزشي ضابطان دادگستری که برای محیطبانان استان گیلان برگزار شد،تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست سازمانی «دولتی» اما دستگاهی «حاکمیتی» است.
به گزارش «هاتف‌خبر» به منظورآشنایی هر چه بیشتر محیطبانان اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با قوانین، مقررات و ضوابط قضایی یک دوره‌ی آموزشی ضابطان دادگستری با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استائ گیلان، ساسان کفاییدر این برنامه با توضیح اینکه هدف از برگزاری دوره‌ی آموزشی یاد شده، آشنایی هرچه بیشتر محیطبانان با آیین دادرسی کیفری و وظایف ضابطان دادگستری در راستای انجام تکالیف و مأموریتهای قانونی سازمان است، گفت: محیطبانان به عنوان ضابط قضایی محسوب می‌شوند و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست باید در تمام زمینه‌های کاری مرتبط با حفاظت و پایش محیط زیست، اطلاعات کافی داشته و در محل انجام خدمت خود به عنوان یک منبع و مأخذ عمل نمایند.


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان سپس با اشاره به اينكه سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک سازمان «دولتی» و دستگاهی «حاکمیتی» محسوب می‌شود گفت: این سازمان فرابخشی انجام مأموریت می‌نماید و محیطبانان ضابطان خاص دادگستری محسوب می شوند که باید در بخشهای مختلف در زمینه‌ی حفاظت و بهسازی محیط زیست، قوانین شکار و صید، آلودگیهای زیست محیطی، تخریب زیستگاه‌ها و…آموزشهای لازم را با قوانین جدید فرا گیرند.
گفتنی است بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در این دوره‌ی آموزشی که مطالبی به وسیله‌ی قاضی خانی از دادگستری استان گیلان ارائه شد، مباحثی همچون وظایف و حدود اختیارات ضابطان، فرآیندهای دادرسی در حیطه‌ی وظایف ضابطان، حقوق افراد متهم، بزه‌دیده و شاهد در این فرآیند، مجازاتهای مقرر شده برای متخلفان، حقوق جامعه و عامه‌ی مردم، مجازاتهای عمومی و خصوصی، انواع جرائم و تخلفات و همچنین مجازاتهای ضابطان برای شرکت‌کنندگان ارائه شد و محیطبانان شرکت‌کننده در دوره‌ی آموزشی این مباحث لازم را فرا گرفتند.
شایان گفتن است بر پایه‌ی اعلام این روابط عمومی برای همه‌ی محیطبانانی که در این دوره‌ی آموزشی شرکت کردند، پس از انجام آزمون مربوطه، کارت ضابط قضایی مورد تایید دستگاه قضایی صادر خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.