کد خبر : 29651
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰

لابه‌لای خبرها

لابه‌لای خبرها

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

مدیران کنونی «شرکت پوشش» ظرف یکماه باید طرح بازسازی خط تولید، ارائه کنند!
هاتف‌خبر – در بازدید برخی از مسوولان استان گیلان از کارخانه‌ی پوشش بر ارائه‌ی «طرح بازسازی خط تولید» این شرکت در ظرف یکماه تاکید شد.
شنیده‌ها حاکی است برخی از مسوولان عالی‌رتبه‌ی گیلان در بازدید از کارخانه‌ی پوشش با ابراز تاسف از وضعیت به وجود آمده برای این کارخانه، لطمات وارد شده به آن را حاصل واگذاری بی‌ضابطه، سوء‌مدیریت، اهمال سرمایه‌گذاران و بی‌برنامگی مدیران پیشین این شرکت دانست و تصریح کرد: برای کسانی که با ترک فعل و اهمال در انجام وظایف خود سبب وارد آمدن صدمات جبران ناپذیر به اموال و دارایی این کارخانه و اخلال در نظام تولید شده‌اند پرونده‌ی قضایی تشکیل می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز در بازدید از کارخانه‌ی پوشش رشت بر حمایت قضایی برای از سرگیری تولید در کارخانه‌ی پوشش تاکید کرد و از مدیران کنونی این کارخانه نیز خواست تا در مدت یکماه، «طرح بازسازی خط تولید این شرکت» را با امکانات و دستگاه‌های موجود، تهیه کرده و ارائه نمایند.

 

سه محکوم به قصاص در گیلان زهایی یافتند
هاتف‌‌خبر – سه محکوم به قصاص در استان گیلان با جلب رضایت اولیای دم از چوبه‌ی دار رهایی یافته‌اند.
به گزارش «هاتف» با پیگیریهای دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان و جلب رضایت اولیای دم در سه پرونده‌ی قتل، محکومان به قصاص از چوبه‌ی دار رهایی یافتند.
در این باره سیدمهدی فلاح‌میری دادستان مرکز استان گیلان گفت: سه محکوم به قصاص که در زمان وقوع قتل 18، 17 و 41 سال سن داشتند به ترتیب پس از 12، 10 و 6 سال انتظار برای اجرای حکم با بخشش اولیای دم از مجازات نجات یافته‌اند.
فلاح‌میری با قدردانی از تلاش کارکنان اجرای احکام کیفری دادسرای رشت و شورای حل اختلاف برای جلب رضایت اولیای دم گفت: اجرای قصاص حق اولیای دم است که در این سه پرونده، اولیای دم با گذشتن از حق شرعی و قانونی خود، سه انسان را از مرگ نجات داده و به زندگی بازگرداندند.

 

چرا بین بسیاری از عزاداران اربعین غذای گرم توزیع شد؟
هاتف‌خبر – با وجود اینکه یکی از مصوبات «ستاد مقابله با کروناویروس» جلوگیری از توزیع غذای نذری گرم بود، اما خبرهای رسیده حاکی است که در بسیاری از نقاط استان گیلان و حتی مرکز استان غذای نذری گرم بین مردم توزیع شده است.
ستاد مقابله با کروناویروس استان گیلان پیش از برگزاری ‌آیینهای روز اربعین اعلام کرده ‌بود که این برنامه‌ها با فاصله‌گذاری اجتماعی اجرا شوند و همچنین برپایی ایستگاه صلواتی مطلقاً ممنوع است.
این ستاد همچنین پذیرایی عزاداران حسینی را با غذای نذری گرم ممنوع اعلام کرده و گفته بود که موادغذایی، باید خشک و به‌صورت بیرون‌بر توزیع شود.
خبرهای رسیده حاکی از توزیع غذای گرم بین بسیاری از عزاداران است و تاکنون گزارشی هم از نظارتهای این ستاد روی این موضوع ارائه نشده است.

 

۳۹ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف به سازش ختم می‌شود
هاتف‌خبر – رئیس شورای حل اختلاف استان گیلان با اشاره به ورود بیش از ۱۴۳ هزار پرونده به این شورا، گفت: ۳۹ درصد پرونده‌های وارد شده منجر به سازش می‌شود.
حجت‌الاسلام میر محمدی با بیان اینکه ۱۴۳ هزار و ۶۷۱ پرونده وارد شوراهای حل اختلاف شده است، افزود: حدود یکهزار و ۲۹۰ نفر در شوراهای حل اختلاف سراسر استان گیلان فعالیت می‌کنند که از مهمترین اهداف آنها کاهش مراجعه‌ی مردم به دادگاه‌، رفع اختلافات محلی و همچنین رسیدگی به مواردی که ماهیت قضایی ندارند، است.

 

ماهیت بیشتر پرونده‌های قضایی گیلان «خشونت» است
هاتف‌خبر – معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با بیان اینکه سال گذشته ۴۶ هزار و ۱۶ پرونده‌ی خشونت در دادگستری گیلان تشکیل شده است گفت: ۲۱ درصد مجموع پرونده‌های کیفری را جرایم مربوط به خشونت تشکیل می‌دهد.
به گزارش «هاتف» جان احمد آقایی خطرناکترین نوع خشونت را فکری دانست که سبب خشونت رفتاری، گفتاری و کرداری می‌شود و گفت:گردشگری یکی از مهمترین عوامل افزایش بروز خشونت در استان گیلان است.
وی تصریح کرد: متأسفانه افراد با تفاوتهای فرهنگی گوناگون وارد استان شده و در مواجعه به هم از ادبیات درست و منطقی استفاده نمی‌کنند که برخی از ادبیات غیرمعقول که می‌تواند جنبه‌ی اهانتی داشته باشد و زمینه‌های بروز خشونت‌ را فراهم می‌کند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به پایین بودن آستانه‌ی تاب‌آوری جامعه در این زمینه، گفت: وجود ضعف در این بخش زمینه‌ی بروز رفتار خشونت‌آمیز را فراهم می‌کند.

 

از داوطلبان برای مقابله با کرونا به کارگیری می‌شود
هاتف‌خبر – شنیده‌ها حاکی است که با پیگیریهای مداوم و مستمر رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان بالاخره مجوز به‌ کارگیری پرستاران و نیروهای بهداشتی – درمانی «داوطلب» برای مقابله با »کروناویروس» دریافت شده است.
خبرها حکایت می‌کنند که با تلاشهای مستمر دکتر ارسالان سالاری مجوز به ‌کارگیری پرستاران فعال و نیروهای بهداشتی و درمانی داوطلب کرونا اخذ شده و همچنین موضوع پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال98 این دانشگاه نیز پیگیری گردیده است.
از آنجایی که استان گیلان استانی بود که با شیوع «ویروس کرونا» درگیر این بیماری شد و بسیاری از کادر بهداشت و درمان هم جان خود را به دفاع از سلامت مردم در این راه از دست دادند، برای تأمین نیروی انسانی پرستار و پرسنل بهداشت و درمان با مشکل رو به رو گردید و به پیشنهاد وزارت بهداشت برای برخی از نیروهای مورد نیاز ازجمله پرستار فراخوان در جهت مشغول به کار صادر شد که با تلاشهای فراوان حالا سازمان برنامه ‌و بودجه مجوز تبدیل وضعیت آنان از 89 روزه به‌ صورت شرکتی داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.