کد خبر : 27114
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۸:۵۷

هنرمند گیلانی با «کرنش به حافظ» به مرزهای آلمان رسید

هنرمند گیلانی با «کرنش به حافظ» به مرزهای آلمان رسید

هاتف – «گونتر اوکر» نمایشگاه «کرنش به حافظ» را همراه با هشت هنرمند ایرانی به آلمان برد که در این بین اثری از عارفه آراد هنرمند اصل استان گیلان نیز بین آثار یاد شده هست.

هاتف – «گونتر اوکر» نمایشگاه «کرنش به حافظ» را همراه با هشت هنرمند ایرانی به آلمان برد که در این بین اثری از عارفه آراد هنرمند اصل استان گیلان نیز بین آثار یاد شده هست.
به گزارش «هاتف» از واحد ارتباطات و رسانه‌ی اداره کل هنرهای تجسمی، هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی با اعلام این خبر گفت: «گونتر اوکر» هنرمند آلمانی مجموعه‌ی «کرنش به حافظ» را با برداشت از خاطرات سفر اول خود به ایران به وجود آورده و از سال 2016 تا 2020 درهشت شهر ایران از جمله شیراز، تهران، اصفهان، کرمان، مشهد، رشت، بوشهر و کیش به نمایش گذاشته است.
مظفری اضافه کرد: اوکر پس از نمایش آثارش درهشت شهر ایران تصمیم گرفت از هر شهر یک هنرمند را برای همراهی این پروژه‌ی هنری انتخاب کرده و همراه نمایشگاه «کرنش به حافظ » از هر هنرمند یک اثر را در کنار آثارش خودش در مرزهای اروپا به نمایش بگذارد.
وی افزود: پیش از این قرار بود نمایشگاه هشتم خرداد به آلمان برود و هنرمندان ایرانی نیز اوکر را در این رویداد همراهی کنند و در کنار آثارشان در اروپا در نمایشگاه حضور یابند اما به دلیل شرایط پیش آمده و موضوع همه‌گیری «کروناویروس» در جهان، نمایشگاه در تاریخ مقرر در آلمان برگزار خواهد شد اما بدون شرکت هنرمندان ایرانی.

ÇËÑ åäÑãäÏ íáÇäí åãÑÇå ÈÇ ˜ÑäÔ Èå ÍÇÝÙ Èå ãÑÒåÇí ÂáãÇä ÑÓíÏ

مدیر کل هنرهای تجسمی با بیان اینکه در زمان افتتاحیه‌ی نمایشگاه در آلمان اوکر و هشت هنرمند ایرانی به صورت لایو حضور یافتند، گفت: این نمایشگاه در روزپنجشنبه هشتم خرداد ماه 99( 28 می 2020 ) در «موزه‌ی گوته» در دوسلدولف به نمایش در آمد اما هنرمندان ایرانی و اوکر از طریق فضای مجازی و به صورت لایو نمایشگاه را همراهی کردند.
او اظهار کرد: به علت شرایط قرنطینه در جهان و شهر دوسلدولف، میهمانان برای مراسم دعوت نشده و تمام آثار و تور مجازی از نمایشگاه «کرنش به حافظ » از طریق رسانه‌های آلمان ،اتریش و سوییس به صورت زنده پخش خواهد شد.
روزنامه‌ها نیز گزارشهای مفصلی را از آثار حاضر در این نمایشگاه به ویژه آثار هشت هنرمند ایرانی تهیه و منتشرخواهند کرد.
مظفری در باره‌ی هشت هنرمند ایرانی حاضر در این نمایشگاه گفت: مرتضی ترسلی از شیراز، محمدرضا یزدی از ته ران، علی محبوبی صوفیانی از اصفهان، شهریار رضایی از کرمان، بابک منتظری از مشهد،عارفه آراد از رشت، فرزاد دشتی‌زاده از بوشهر و ندا آیتی از کیش با آثار حجم و اینستالیشن در نمایشگاه «کرنش به حافظ » در کنار اوکر بودند.
وی در پایان گفت: ما امیدواریم این نمایشگاه همراه هنرمندان ایرانی به تور دور اروپا برود و همه‌ی علاقه‌مندان بتوانند از تماشای این آثار با موضوع حافظ لذت ببرند و علاوه بر ادبیات ایرانزمین با آثار هنری هنرمندان معاصر ایران نیز از نزدیک آشنا شوند.
گفتنی است نمایشگاه «کرنش به حافظ» گونتر اوکر از سال 2016 تا 2020 در هشت شهر ایران به نمایش در آمد و هم‌اکنون هشت هنرمند ایرانی نیز این نمایشگاه را با آثارشان همراهی می‌کنند و این نمایشگاه در دور اروپا نیز به نمایش در خواهد آمد.
نمایشگاه «کرنش به حافظ» هشتم خرداد ماه(28 می 2020) در «موزه‌ی گوته» واقع در شهر دوسلدولف به نمایش گذاشته شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.