کد خبر : 26506
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲

صدور اسناد روستایی گیلان بر مدار صعود

صدور اسناد روستایی گیلان بر مدار صعود

هاتف‌خبر – سرپرست معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن استان گیلان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بنیاد مسکن صدور سند روستایی است، گفت: تاکنون ۱۴۱ هزار و 613 جلد سند در استان صادر شده است.

هاتف‌خبر – سرپرست معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن استان گیلان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بنیاد مسکن صدور سند روستایی است، گفت: تاکنون ۱۴۱ هزار و 613 جلد سند در استان صادر شده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی بنیاد مسکن استان گیلان، سیدمحمود بشیری در این زمینه افزود: یکی از وظایف بنیاد مسکن که به صورت مشترک با اداره‌ی کل ثبت اسناد و املاک استان انجام می‌شود، صدور سند برای روستاییان ساکن روستاهای بیش از 20 خانوار و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت است.
وی با بیان اینکه برای توسعه‌ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روستاها صدور سند اماکن روستایی از اهمیتی ویژه برخوردار است، تصریح کرد: بنیاد مسکن استان گیلان با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنان بافت روستاها، افزایش انگیزه‌ی برای پایداری سکونت آنها در روستاها را فراهم آورده و زمینه‌های گسترش کالبدی موزون و طراحی شده و بهره‌گیری مناسبتر روستاییان از خدمات در جهت سرمایه‌گذاری و نهایتاً ایجاد امنیت قضایی با همکاری اداره‌ی کل ثبت اسناد و املاک را با صدور اسناد روستایی فراهم می‌آورد.


بشری با مفید خواندن اجرای «طرح صدور سند اماکن روستایی» و با بیان اینکه «صدور این اسناد به عنوان تبصره‌ی 71 برنامه‌ی دوم توسعه، ماده‌ی 140 برنامه‌ی سوم توسعه، ماده‌ی 133 برنامه‌ی چهارم توسعه و قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی در برنامه‌ی ششم» در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد، تصریح کرد: برای صدور سند املاک روستایی لازم نیست که خود روستاییان به ادارات مراجعه کنند بلکه این کار را بنیاد مسکن پیگیری کرده و سند مالکیت تحویل متقاضیان می‌شود.
سرپرست معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن استان گیلان در ادامه به مزایای «طرح صدور سند روستایی» اشاره کرد و گفت: «استفاده از این اسناد به عنوان وثیقه»، «استفاده از آن در مراجع قضایی» و «کاهش اختلافات ملکی» از جمله مزایای این طرح است.
بشیری سپس افزود: در سال 98 بیش‌ از چهار هزار و ۵۰۰ برگ سند شهری و روستایی صادر شد و پیش‌بینی می‌شود در سال 99 با صدور اسناد جدید روستایی در استان گیلان تعداد این اسناد در استان گیلان از مرز 146 هزار مورد عبور کند.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان گیلان در پایان خاطر نشان کرد: صدور سند روستایی تنها مربوط به املاک مسکونی نبوده بلکه املاک خدماتی- اداری را نیز در بر می‌گیرد و دستگاه‌هایی که متقاضی صدور این اسناد برای املاک دولتی و خدماتی در روستاها هستند نیز می‌توانند برای دریافت سند اقدام کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.