کد خبر : 22304
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶

حضور دانشگاه گیلان در دومین همایش «دانشگاه سبز»

حضور دانشگاه گیلان در دومین همایش «دانشگاه سبز»

هاتف‌خبر – دانشگاه گیلان در «دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز» و «نمایشگاه جنبی مدیریت سبز» در دانشگاه اصفهان حضور یافت.

   هاتف‌خبر – دانشگاه گیلان در «دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز» و «نمایشگاه جنبی مدیریت سبز» در دانشگاه اصفهان حضور یافت.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی دانشگاه گیلان در این همایش مقاله‌یی باعنوان «بررسی وضعیت پایداری چند دانشگاه سبز جهان در رتبه‌بندی گرین متریک دانشگاه» که نتیجه‌ی پایان‌نامه‌ی کاربردی طاهره حسینی‌نژاد دانشجوی رشته‌ی محیط زیست دانشگاه گیلان بود، پذیرفته شد.
در بخشی از این مقاله آمده است:
پایداری دانشگاه‌ها با توجه به آگاهی از تاثیر دانشگاه‌ها بر محیط زیست به یک نگرانی جهانی برای مسوولان دانشگاهی تبدیل شده است. به همین دلیل رتبه‌بندیهای دانشگاهی با هدف پایداری در دانشگاه‌ها ایجاد گردید. رتبه‌بندی گرین متریک یک راهنمای استاندارد برای ساختن دانشگاه سبز است و شامل شش شاخص اصلی انرژی، پسماند، حمل و نقل، آب، زیرساختها و بخش آموزش است.
هدف از این پژوهش بررسی جایگاه سبز و وضعیت پایداری دانشگاه‌های جهان در این رتبه‌بندی است. اطلاعات مربوط به دانشگاه‌های واخنینگن، ناتینگهام، دیویس کالیفرنیا و آکسفورد که به ترتیب رتبه‌ی اول تا چهارم رتبه‌بندی گرین متریک را دارند، بررسی شد و وضعیت فعلی دانشگاه‌ها مورد مطالعه قرار گرفت.
از این بررسی مروری می‌توان به این نتیجه رسید که با مدیریت صحیح و توجه مسوولان دانشگاهی به پایداری دانشگاه‌های کشورمان می‌توان جایگاه دانشگاه‌های ایران همچنین دانشگاه گیلان را در این رتبه‌بندی ارتقا داد و دانشگاه را به مکانی پایدار تبدیل نمود.
گفتنی است در دومین نمایشگاه جنبی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌های سبز کشور نیز دانشگاه گیلان حضوری فعال و پرثمر داشت و به عنوان برترین دانشگاه انتخاب گردید که از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه میزبان مورد تشویق قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.