کد خبر : 17808
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

کاهش سرانه ی مصرف شیر نگران کننده است

کاهش سرانه ی مصرف شیر نگران کننده است

هاتف خبر- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش قیمت شیر هشدار داد و گفت: این افرایش در سرانه ی مصرف شیر و لبنیات جامعه اثری بسیار نامطلوب می‌گذارد.

هاتف خبر- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش قیمت شیر هشدار داد و گفت: این افرایش در سرانه ی مصرف شیر و لبنیات جامعه اثری بسیار نامطلوب می‌گذارد.
به گزارش “هاتف خبر” یوسف داودی در باره ی افزایش قیمت شیر پاستوریزه به وسیله ی برخی از شرکتها علی رغم موافقت شورای رقابت، گفت: در حالی که وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر لیتر شیر خام را یکهزار و 400 تومان اعلام کرده اما شیرهای خریداری از دامداران کمتر از یکهزار تومان است.

وی با بیان اینکه تضمینی وجود ندارد که کارخانجات شیر را با قیمت یکهزار و 400 تومان از دامداران خر یداری کنند به “خانه ملت” گفت: شیر خریداری شده از دامدار با قیمت حدود سه برابر و ماندگاری حداکثر یک هفته به بازار عرضه می‌شود، هیچ دامداری وجود ندارد که شیر از وی با قیمت اعلام شده ی وزارت جهاد کشاورزی خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه دامداران در تولید شیر مشکل دارند اما شاهد افزایش قیمت آن نیستند، ادامه داد: اصولاً اگر قیمت شیر و محصولات شیری برای مصرف کننده افزایش پیدا کرده باید با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و علوفه قیمت شیر خریداری شده از دامدار نیز افزایش پیدا کند.

این نماینده ی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دامدار باید شیر خام خود را ظرف سه تا چهار ساعت تحویل کارخانه‌دار دهد در غیر اینصورت شیر تولیدی قابلیت مصرف ندارد، عنوان کرد: در کارخانه با استفاده از روشهای اتخاذ شده زمان مصرف و ماندگاری شیر را افزایش می‌دهند.

داودی در زمینه ی اینکه افزایش قیمت شیر چه تاثیری در سبد کالاهای مصرفی مردم دارد نیز اظهار کرد: متاسفانه سرانه ی مصرف شیر و لبنیات در کشور ما نسبت به سرانه ی مصرف جهانی بسیار کمتر است و باید نسبت به این موضوع  هشدار داد.

وی افزود: همین موضوع باعث شده تا در کشور ما مشکلات مربوط به استخوان و دندان افزایش پیدا کند، قشرهای کم درآمد جامعه نمی‌توانند شیر مورد نیاز خود را به‌منظور تامین کلسیم بدن خریداری کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.