کد خبر : 1355
تاریخ انتشار : جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱

اگر می‌خواهیم گیلان پیشرفت کند…

اگر می‌خواهیم گیلان پیشرفت کند…

هاتف‌نیوز – مسوولان و کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند اگر می‌خواهیم استان گیلان با همه‌ی ظرفتیها و پتانسیلهایی که دارد رشد و توسعه یابد و پیشرفت کند بایستی زیرساختهای لازم و مناسب برای بخشهای مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری در آن فراهم شود.

    هاتف‌نیوز – مسوولان و کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند اگر می‌خواهیم استان گیلان با همه‌ی ظرفتیها و پتانسیلهایی که دارد رشد و توسعه یابد و پیشرفت کند بایستی زیرساختهای لازم و مناسب برای بخشهای مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری در آن فراهم شود.
منصور مولایی‌پور با بیان اینکه نمی‌توان در تمام ابعاد استان گیلان را به توسعه و ترقی رسانید به همین دلیل بایستی بخشی از بخشهای مختلف را با رجحان و برتری دادن بیشتر از بخشهای دیگر مورد توجه قرارداد، گفت: با توسعه‌یی که در یک بخش از بخشهای مختلف داده می‌شود در نهایت استان گیلان هم به پیشرفت و توسعه‌یی بیشتر دست خواهد یافت.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان گفت: از آنجایی که استان گیلان از ظرفیت منطقه‌ی آزاد انزلی سود می‌برد و در بخشهای وسیعی از آن سواحل ارزشمند وجود دارد و این استان با کشورهای آسیای میانه از طریق دریای کاسپین ارتباط دارد، توصیه می‌کنیم که توسعه و پیشرفت استان را بر اساس توسعه‌ی دریامحور دنبال کنیم.
وی با تاکید بر اینکه توسعه‌ی استان گیلان بر اساس توسعه‌ی فعالیتهای دریایی می‌تواند به رشد و پیشرفت دیگر بخشها از جمله صنعت، کشاوری و خدمات نیز منجر شود، گفت: با محدود کردن ابعاد و محور توسعه به یک بخش می‌توان نتیجه‌یی بهتر و عملی‌تر از فعالیتهای اقتصادی گرفت.
رضا علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان هم بر ایجاد زیرساختهای لازم برای توسعه و پیشرفت گردشگری استان تاکید کرده و می‌گوید: اگر می‌خواهیم استان گیلان به دروازه‌های توسعه و پیشرفت برسد باید زیرساختهای لازم که پله‌ی اول توسعه‌ی گردشگری هستند، فراهم شود.
وی تامین زیربناهای لازم و اساسی برای رونق گردشگری را همچون وجود شبکه‌ی حمل و نقل زمینی، هوایی، دریایی و ریلی توسعه یافته و امکانات و تجهیزات اقامتی برای گردشگران را از ضروریات این بخش عنوان کرد و گفت: اگر این زیرساختها فراهم شود قطعاً سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی توسعه‌ی گردشگری استان گیلان هم بیشتر می‌شود و در اشتغالزایی و کاهش بیکاری منطقه هم موثر خواهد بود.
دکتر علی منتظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان هم تامین زیرساختهایی همچون آزادراه، راه‌آهن و خطوط هوایی توسعه یافته را در بلندمدت برای توسعه و پیشرفت صنایع استان گیلان مفید و موثر ارزیابی کرده و می‌گوید: هر سرمایه‌گذار بخش صنعت به خوبی می‌داند که وجود این زیرساختها و بسترها می‌تواند به برگشت سرمایه‌ی او کمک کند بنابر این فراهم کردن بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار در استان می‌تواند زمینه‌ی اصلی توسعه‌ی استان گیلان باشد.
امین افقی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه‌ی‌ آزاد انزلی نیز اعتقاد دئارد: تدوین برنامه‌ها و سیاستهای راهبردی در سطح کلان استان نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن ظرفتیهای بالقوه و بالفعل منطقه‌ی آزاد انزلی صورت گیرد.43
وی تاکید می‌کند: عضویت غیرموظف استاندار گیلان در هیات مدیره‌ی منطقه‌ی‌ آزاد انزلی با توجه به نقش بسیار موثر استاندار گیلان در تصمیم‌گیریهای کلان استانی به عنوان نماینده‌ی عالی دولت می‌تواند اثرات دوجانبه‌یی در توسعه‌ی منطقه‌ی آزاد انزلی و توسعه‌ی استان گیلان داشته باشد.
مهندس علیرضا شعبان‌نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان هم با تاکید بر اینکه کشاورزی علاوه بر اینکه برای بخشی وسیع از مردم استان گیلان اشتغال ایجاد می‌کند به نوعی سبب حرکت جامعه به سمت رشد و توسعه‌ي استان می‌شود بنابر این بایستی به این بخش نیز به عنوان یکی از بخشهای محور توسعه‌ی استان توجهی ویژه نمود، گفت: توجه به کشاورزی می‌تواند سبب ترقی و پیشرفت استان گردد.
وی با تاکید بر اینکه از آنجایی که کار کشاورزی کار سخت و مشقت‌آور است دولت برای کاهش سختی کار و پایدار نمودن کشاورزی چند اقدام را به طور جدی پیگیری می‌کند از جمله اینکه اولین قدم در این جهت توسعه‌ و ترویج مکانیزاسیون کشاورزی در استان است و موضوع مورد توجه دیگر تجهیز و نوسازی زمینهای کشاورزی است.
در هر صورت کارشناسان بخشهای مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری اعتقاد دارند که برای توسعه‌ی استان باید زیرساختها و بسترهای کار در بخشهای مختلف فراهم شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.