کد خبر : 12823
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱

طرح ايمن سازي 95 مدرسه‌ی حاشیه راه‌های گیلان اجرا شد

طرح ايمن سازي 95 مدرسه‌ی حاشیه راه‌های گیلان اجرا شد

هاتف‌خبر – 95 مدرسه از مدارس حاشیه‌ی راه‌های استان گیلان امسال زیرپوشش اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه‌ی راه‌های گیلان قرار گرفتند.

   هاتف‌خبر – 95 مدرسه از مدارس حاشیه‌ی راه‌های استان گیلان امسال زیرپوشش اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه‌ی راه‌های گیلان قرار گرفتند.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی اداره‌ی کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان، مهندس محمدرضا نازک‌کار در حاشیه‌ی برگزاری کارگاه آموزشی فرهنگی و ترویجی «ایمنی و ترافیک» که به مناسبت یادبود قربانیان سوانح ترافیکی در «مدرسه‌ی شهید بصارتی خمام» برگزار شد، گفت: به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیکی دانش‌آموزان مدارس، آگاهی بخشیدن درباره‌ی نحوه‌ی تردد ايمن در جاده‌ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی امسال ۹5 مدرسه‌ی حاشیه‌ی راه‌های برونشهری و روستایی در دو بخش فیزیکی و آموزشی همانند سالهای گذشته ایمن‌سازی می‌شوند.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان سپس هدف از اجراي اين طرح را بالا بردن ضريب ايمني عبور و مرور دانش‌آموزان برشمرد و گفت: اولویتها برای اجرای طرحهای ایمن‌سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله‌ی مدرسه از جاده، تعداد دانش‌آموزان و میزان ترددهای عرضی از جاده تعیین می‌شود.
وی افزود: قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند به همین دلیل اداره‌ی کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه‌ی ایمن‌سازی مدارس حساسیتی ویژه دارد.


این مقام مسوول در ادامه خاطر نشان كرد: در بخش نرم‌افزاري دانش‌آموزان نحوه‌ی صحيح تردد در شرايط مختلف جوي، نحوه‌ی پياده و سوار شدن سرويس مدارس، نحوه‌ی صحيح استفاده از دوچرخه، تشخيص علائم و ….را ياد مي‌گيرند و همچنین در بخش فيزيكي حاشيه‌ی مدارس با نصب علائم ترافیکی ايمن‌سازي مي‌شود.
مديركل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای گيلان در باره‌ی اثر بخشي اجراي اين طرح افزود: با اجراي موفقيت‌آميز طرح یاد شده در مدارس حاشيه‌ی راه‌هاي استان در سالهاي گذشته، خوشبختانه تصادفات جاده‌یی در مناطق زیر پوشش طرح در رده‌ی سني دانش‌آموزان به صفر رسيده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.