کد خبر : 10594
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۴:۲۲

بیمه شدگان نگران نباشند/ از خدمات دیگر بیمارستانها استفاده کنند

بیمه شدگان نگران نباشند/ از خدمات دیگر بیمارستانها استفاده کنند

هاتف‌ نیوز – قرارداد بیمه سلامت استان گیلان با دو بیمارستان خصوصی لغو گردید و از این پس بیمه‌شدگان می‌توانند از بیمارستانهای دولتی، تامین اجتماعی و دیگر بیمارستانهای خصوصی استفاده کنند.

   هاتف‌ نیوز – قرارداد بیمه سلامت استان گیلان با دو بیمارستان خصوصی لغو گردید و از این پس بیمه‌شدگان می‌توانند از بیمارستانهای دولتی، تامین اجتماعی و دیگر بیمارستانهای خصوصی استفاده کنند.

دکتر علی اکبری مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به پذیرش نشدن بیمه‌شدگان بیمه سلامت در دو بیمارستان خصوصی رشت گفت: حدود سه هفته پیش بیمارستانهای خصوصی «گلسار» و «قائم» نامه‌یی را تنظیم نموده و به سازمانهای بیمه‌گر پایه ارسال کردند که در آن خواستار دریافت مطالباتشان بودند و این اداره‌ی کل نیز در رایزنی با ستاد سازمان برای دریافت اعتبار اقدام کرد و به این بیمارستانها اعلام نمود که در هفته‌های جاری مطالبات دو ماه شهریور و مهر آنها به صورت یکجا پرداخت خواهد شد و این کار نیز انجام گرفت.
وی افزود: متأسفانه دو بیمارستان یاد شده علی‌رغم وجود قرارداد فی‌مابین نبایستی دست به چنین کاری می‌زدند.
دکتر اکبری خاطر نشان کرد: این اداره‌ی کل سالها است که با بیمارستانهای خصوصی عقد قرارداد دارد بالاخص با بیمارستان «گلسار» که این قرارداد حدود 21 سال و به عبارتی چیزی حدود 252 ماه می‌شود یعنی این اداره‌ی کل بیمه سلامت گیلان 246 ماه را طی سالها پرداخت کرده است.
وی درادامه گفت: پنج ماه از سال گذشته و یکماه از سال 96 مطالبات بیمارستان باقیمانده است که تلاش اداره‌ی کل بیمه سلامت این بوده و خواهد بود که با پیگیری بتوانیم منابعی را دریافت کرده و پرداخت مطالبات را در حداقل زمان ممکن انجام دهیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان همچنان یادآور شد: پرداختی بیمه‌های پایه به بیمارستانهای خصوصی ۲۰ تا ۳۰ درصد است و ۷۰ تا ۸۰ درصد مطالبات آنها از طریق بیمه‌های تکمیلی انجام می‌شود.
دکتر اکبری همچنین افزود: ما سعی کردیم پرداخت بیمارستانهای خصوصی و دولتی را با هم پیش ببریم که درهر دو بخش مطالبات تا ماه هفتم را پرداخت کردیم.
وی در ادامه تاکید کرد: بیمارستانهای دولتی علی‌رغم اینکه همچون بیمارستانهای خصوصی از دریافت مطالبات خود عقب هستند اما به مانند گذشته به بیمه‌شدگان این سازمان خدمت ارائه می‌کنند، اما متأسفانه بیمارستانهای خصوصی «گلسار» و «قائم» با درج اطلاعیه از پذیرش بیمه‌شدگان سلامت جلوگیری کردند که باعث سرگردانی و نگرانی آنها گردید و این کار با حقوق بیمار و احترام به بیماران منافات دارد.
وی با بیان اینکه ما ادعا نداریم که بدهکار نیستیم، افزود: با توجه به شرایط مالی و اقتصاد ی کشور می‌بایست همکاری بیشتری می‌کردند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به اینکه «دولت تدبیر و امید» با همه‌ی تنگناهای مالی که داشت، طرح تحول سلامت را در اولویت ویژه‌ی برنامه‌های خود قرار داد و از این منظر حمایتهای خوبی در چهار سال درحوزه‌ی سلامت داشته است.
وی همچنین گفت: اقدام این دو بیمارستان در پذیرش نکردن بیمه‌شدگان بیمه سلامت عجولانه و نادرست بوده و علی‌رغم مذاکره با این دو بیمارستان، آنها اقدام به چاپ اطلاعیه کردند که منجر به انتشار آن در سایتهای مختلف خبری گردید و شهروندان و بیمه‌شدگان را نگران و سرگردان نمود.
دکتر اکبری تاکید نمود: به همین دلیل با این دو بیمارستان قرارداد را لغو کردیم تا شاهد بینظمی‌هایی که ممکن است حقوق بیماران را به خطر اندازد؛ نباشیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان در پایان با اشاره به پذیرش نکردن بیمه‌شدگان بیمه سلامت در دو بیمارستان «گلسار» و «قائم» گفت: بیمارستانهای دولتی، تامین اجتماعی و دیگر بیمارستانهای خصوصی که از امکانات درمانی خوبی هم برخوردار هستند آمادگی لازم برای پذیرش بیماران را دارند و در صورت مراجعه‌ی بیماران بیمه‌شده به این بیمارستانها خدمات درمانی لازم به آنها ارائه می‌گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.