کد خبر : 50334
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳

استقبال بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از خرید دوران خدمت نظام وظیفه در گیلان

استقبال بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از خرید دوران خدمت نظام وظیفه در گیلان

17000 نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان مبادرت به خرید دوره نظام وظیفه به عنوان سابقه بیمه ای ورزیدند.

 هاتف خبر- داشتن ارتباط بیمه ای و حداقل دو سال سابقه بیمه پردازی در زمان درخواست بیمه شدگان از شرایط لازم برای امکان محاسبه و لحاظ دوره خدمت نظام وظیفه در زمره سابقه بیمه ای بوده و پس از پرداخت سهم حق بیمه مربوطه این دوره بلافاصله به سوابق افراد افزوده خواهد شد .

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، مهرانه جعفری رئیس اداره بیمه شدگان این مجموعه با اشاره به اینکه حسب پیش بینی های قانونی ، دوره خدمت نظام وظیفه برای آقایان قابلیت اضافه شدن به میزان سابقه بیمه ای مشمولین تامین اجتماعی را داشته و متقاضیان امکان ثبت درخواست و انجام مراحل کاری به شکل غیرحضوری و پرداخت حق بیمه مربوط به این دوران را حتی به صورت اقساطی دارا هستند .

وی با تاکید بر اینکه دو شرط اساسی داشتن ارتباط بیمه ای در زمان درخواست و حداقل دو سال بیمه پردازی از الزامات اولیه متقاضیان تعیین شده است افزود : با توجه به اینکه کارت های پایان خدمت در حال حاضر و سالهای اخیر به شکل هوشمند صادر می گردد متقاضیان برای استفاده از این امکان یعنی لحاظ سابقه نظام وظیفه و خدمت سربازی به سابقه بیمه ای خود نیاز به مراجعه به شعب را نداشته و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir میتوانند در منوی بیمه شدگان نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایند .

رئیس اداره بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه در صورت پرداخت یکجا و نقدی از درگاه سامانه مذکور بلافاصله سابقه مذکور اعمال شده و قابل مشاهده می باشد افزود : به منظور رفاه حال مخاطبان و تسهیل پرداخت ، امکان واریز مبلغ حق بیمه دوران خدمت سربازی به شکل اقساطی تا 12 ماه نیز فراهم شده و تفاوت آن با پرداخت نقدی در این است که پس از اتمام دوره سابقه فرد در سبستم منظور خواهد شد .

مهرانه جعفری با تاکید بر اینکه دوره محاسبه صرفا ً منوط به تاریخ قید شده در کارت پایان خدمت و با تایید سامانه نظام وظیفه از طریق واکشی اطلاعات انجام می پذیرد اذعان داشت مبنای محاسبات نیز برای هر فرد با توجه به آخرین حقوق مشمول کسر حق بیمه وی در سال تقاضا است .

وی خاطر نشان ساخت آن دسته از افرادی که در سالهای دور خدمت سربازی خود را انجام داده و کارت های قدیمی ( غیرهوشمند ) پایان خدمت را دارند به منظور انجام فرایند استعلام و ثبت درخواست باید حضوراً به شعب تامین اجتماعی مراجعه نمایند .

شایان گفتن است در سال 1402 تعداد 14550 نفر از بیمه شدگان استان مشتمل بر 5520 مورد حضوری و 9030 مورد غیرحضوری نسبت به خرید دوره سربازی به عنوان سابقه بیمه ای اقدام نموده اند، که این تعداد در چهار ماهه تا تیرماه امسال 2435 نفر شامل 907 مورد حضوری و 1528 نفر غیرحضوری بوده است .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.