کد خبر : 50312
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸

رئیس بنیاد نخبگان گیلان تاکید کرد؛

آگاهی‌بخشی و کمک به درک متقابل بین اجزای جامعه، کارکرد اساسی رسانه است

آگاهی‌بخشی و کمک به درک متقابل بین اجزای جامعه، کارکرد اساسی رسانه است

فرهنگ‌سازی و تثبیت جایگاه اجتماعی نخبگان به واسطه‌ی رسانه امکانپذیر است.

هاتف- رئیس بنیاد نخبگان گیلان ضمن بیان نقش رسانه‌ها در گردش اطلاعات و فرهنگ‌سازی، از اهمیت کار خبرنگاران در تنظیم روابط اجتماعی و ارتقای سطح دانش عمومی سخن گفت.

دکتر فرهاد شیرینی، روز شنبه ۲۰ امرداد ماه، در نشستی با حضور خبرنگاران در محل بنیاد نخبگان گیلان، به تبیین اهمیت و کارکرد رسانه‌ها و خبرنگاران در جامعه پرداخت و در این‌باره گفت: اگر ما بخواهیم جامعه‌یی فعال، پویا و بانشاط و موفق داشته باشیم که در آن جامعه، کارها با سهولت و راحتی بیشتر انجام شود و امور از سرعت و روند بهتری برخوردار گردند، علاوه بر آن اجزای جامعه از یکدیگر شناخت بهتری داشته باشند، ضروری است که از ظرفیت گردش اطلاعات به واسطه‌ی رسانه‌ها به خوبی بهره‌گیری شود.

وی افزود که رسانه‌ها و خبرنگاران می‌توانند روابط اجتماعی را تنظیم نمایند و با ارتقای سطح دانش و فرهنگ عمومی، آگاهی‌بخشی و کمک به درک متقابل بین اجزای جامعه، به شکل‌گیری زندگی اجتماعی آرام توام با نشاط و موفقیت یاری رسانند؛ موفقیتی که همراه با سرعت برای دستیابی به اهداف متعالی جامعه است.

دکتر شیرینی با اشاره به ارتباط رسانه‌ها با مراکز و نهادهای علمی و بازتاب فعالیت‌های علمی از طریق شبکه‌های مختلف ارتباطی افزود: رسانه‌ها می‌توانند ظرفیت نخبگان و لزوم استفاده از آن را به مدیران تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز و آحاد جامعه نشان دهند. بدین طریق می‌توان این نگرش را در جامعه جاانداخت که اگر ما بخواهیم مشکلات‌مان به لحاظ منطقی و در بُعد زمانی مناسب، البته با هزینه‌های کم مرتفع شود، ضروری است که از ظرفیت‌های نخبگان بهره‌گیری نماییم.

دکتر شیرینی از رسانه‌ها و خبرنگاران خواست که به عنوان یاوران بنیاد، کمک نمایند تا جایگاه اجتماعی نخبگان افزایش یابد و بدین طریق نیروهای توانمند در خدمت جامعه قرار گیرند، و رفع مشکلات اجتماعی آسانتر شود.

 

برگزاری روز ملی نخبگان

در ادامه‌ی این نشست، رئیس بنیاد نخبگان گیلان به تشریح برنامه‌های بنیاد نخبگان به مناسبت روز ملی نخبگان پرداخت و گفت: نامگذاری دهم مهرماه با عنوان «روز ملی نخبگان»، فرصت نمادینی فراهم می‌سازد تا به مدیران جامعه گوشزد شود و یادآوری گردد که می‌توان و البته ضروری است که از ظرفیت‌های فکری نخبگان برای گره‌گشایی از مشکلات جامعه بهره جست.

دکتر شیرینی با اشاره به تدارک برنامه‌های ویژه برای بزرگداشت روز ملی نخبگان گفت: از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده برای این مناسبت، دیدار جمعی از نخبگان با مسئولین استان و استاندار گیلان، دیدار نخبگان جوان با تعدادی از چهره‌ها و مفاخر برتر علمی استان، تقدیر از منتخبین نخبگان و استعدادهای برتر در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های علمی، ادبی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است.

همچنین بازدید از پژوهشکده‌ی رویان و باغ‌موزه‌ی دفاع مقدس، بازدید در قالب طرح ایران‌گشت برای دانش‌ آموزان مدارس منتخب استان، حضور برخی از نخبگان در برنامه‌های صدا و سیما، هم برای معرفی خودشان و هم برای معرفی بنیاد نخبگان، تدارک نمایشگاهی از طرح‌های منتخب حوزه‌های نخبگانی، برگزاری وبینارهای آموزشی، معرفی ظرفیت‌های پارک علم و فناوری و آشنا ساختن استعدادهای برتر با ظرفیت‌های موجود در سراسر کشور، از دیگر برنامه‌های بنیاد نخبگان استان گیلان برای گرامیداشت روز ملی نخبگان است.

 

دو پیشنهاد: نواخته شدن زنگ نخبگان و نامگذاری یک پًل در دستِ ساخت به نام نخبگان

در ادامه دکتر شیرینی به دو پیشنهاد ارائه شده از سوی بنیاد نخبگان به مسئلان ذیربط اشاره کرد و گفت: پیشنهاد نخست نواخته شدن زنگ نخبگان در مدارس استان یا مدارس منتخب استان است که این پیشنهاد برای اداره کل آموزش و پرورش ارسال شده است. در صورت تصویب ، ما از مسولان و برخی نًخبگان تقاضا خواهیم کرد که در این مراسم حضور یابند و برای دانش‌آموزان از ظرفیت‌ها و طرح‌های بنیاد نخبگان صحبت نمایند.

پیشنهاد دوم؛ نامگذاری یکی از پًل‌های در دست ساخت در شهر رشت با عنوان «پًل نخبگان» است. به گفته‌ی دکتر شیرینی، این اتفاق می‌تواند ارزشمند باشد، چرا که کمک خواهد کرد تا توجه به نحبگان در مسیر فکری و فرهنگی جامعه‌ی ما جا بیفتد.

در پایان این نشست، که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود، از خبرنگاران حاضر در جلسه تجلیل به عمل آمد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.