کد خبر : 50115
تاریخ انتشار : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸

گیلانیان مراقب نیش این پشه باشند؛

یک مورد ابتلا به بیماری ناشی از نیش پشه آئدس در گیلان شناسایی شد

یک مورد ابتلا به بیماری ناشی از نیش پشه آئدس در گیلان شناسایی شد

پای پشه آئدس به گیلان هم باز شد.

 هاتف خبر – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناسایی یک مورد ابتلا به بیماری ناشی از پشه آئدس در استان از مردم خواست تا توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر محمدتقی آشوبی روز شنبه در دومین نشست پدافند زیستی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با محوریت پشه آئدس اظهار کرد: تاکنون یک مورد مبتلا به بیماری های منتقله ناشی از نیش پشه آئدس در شهرستان املش شناسایی و مورد تائید قرار گرفت که پس از بازگشت از کشورهای حاشیه خلیج فارس به بیماری مبتلا شده که سریعا در ایزوله قرار گرفته است.

وی با تاکید بر جدی گرفتن موارد بهداشتی پیشگیری از بیماری‌های منتقله از گزش نیش پشه آئدس افزود: موارد بهداشتی و رعایت دستورالعمل بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیمارهای منتقله از نیش پشه آئدس ضروری است.

دکتر آشوبی با بیان اینکه در بروز و شیوع بیماری‌ها، اطلاع رسانی و شفافیت بسیار مهم است اظهار کرد: نظام سلامت موردی برای پنهان کردن ندارد و بهترین شیوه اطلاع رسانی؛ بهنگام، شفاف و به اندازه است.

وی با مهم دانستن آموزش به مردم به ویژه توسط بهورزان و مراکز جامع خدمات سلامت بیان کرد: تمام مراکز سلامت محور و سامانه های ارتباطاتی مردم با دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جمله ۴۴۰۱ باید دوباره فعال شوند.

پشه آئدس می‌تواند درصورت آلوده بودن، ناقل و عامل بیماری‌های خطرناک تب دانگ، چیکو نگونیا و زیکا باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.