کد خبر : 50032
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۴۱

نشست هماهنگی تدوین برنامه‌ی توسعه‌ی دریامحور گیلان در دانشگاه گیلان برگزار شد

نشست هماهنگی تدوین برنامه‌ی توسعه‌ی دریامحور گیلان در دانشگاه گیلان برگزار شد

ظرفیت‌های دریای کاسپین در برنامه‌های توسعه «مبتنی بر دریا»، مورد طرح و بررسی قرار گرفت

هاتف خبر– با توجه به انتخاب دانشگاه گیلان به عنوان مسئول یکی از کمیته های تخصصی تدوین برنامه توسعه دریا محور استان، نشست هماهنگی در دانشگاه گیلان با حضور سرپرست دانشگاه برگزار شد.

دکتر محمد دوستار سرپرست دانشگاه در این نشست، ضمن اشاره به ابلاغ سیاست های توسعه دریا محور در استان و تشکیل ستاد استانی گفت: ذیل ستاد استانی، هشت کمیته تخصصی با محورهای مختلف سیاست های توسعه دریامحور، تشکیل شد که یکی از این کمیته ها، با عنوان کمیته‌ی خدمات برتر در حوزه‌ی آموزش، پژوهش، فناوری، نوآوری، حوزه های سلامت، مالی، اقتصادی و… به دانشگاه گیلان واگذار شده است.

دکتر دوستار ضمن بیان اینکه تهیه، تدوین، راهبری و برنامه‎ریزی در کمیته‌ی خدمات برتر، برعُهده‌ی دانشگاه است تصریح کرد: برنامه‎های موجود در اسناد بالادستی استان، برنامه‌ی ظرفیت‎های استان و همچنین برنامه‌ی کلانی که منطبق با سیاست‌های کلی اقتصاد دریامحوری توسط هیأت دولت اعلام شده، مبنای کار ماست.

سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به تأثیر استفاده بهینه از ظرفیت‎های استان برای رشد و توسعه اقتصاد استان، افزود: اقتصاد دریامحور، اقتصادی مبتنی بر ظرفیت‌های دریای خزر است که ما تاکنون آنچنان باید و شاید نتوانستیم از ظرفیت های دریای خزر استفاده کنیم.

در ادامه‌ی  این نشست، دکتر میرعسکری مسئول کمیته‌ی تخصصی خدمات برتر در دانشگاه گیلان، ضمن ارائه اقدامات انجام شده در دانشگاه گفت: از جمله اقدامات انجام شده در دانشگاه؛ توسعه کشاورزی دانش‎بنیان، راه‎اندازی رشته مهندسی مکانیک کشتی از مهرماه سال گذشته؛ برنامه ریزی برای توسعه رشته‎های دریایی در راستای برنامه‎های توسعه دریا محور و… بود.

در ادامه‌ی این نشست،  هریک از اعضای کمیته ضمن بیان تعاریف و شاخص‌های مربوط به هدف‌های کمی و کیفی تدوین برنامه دریا محور استان، به شرح ظرفیت ها، قابلیت ها و اقدامات اجرایی این کمیته، همچنین چالش ها و تنگناهای پیش‎رو، پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.