کد خبر : 49553
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

در پویش ملی «غربالگری فشارخون و دیابت»؛

یک میلیون و ۴۴۶ هزار گیلانی در «پویش ملی غربالگری فشارخون و دیابت» شرکت کردند

یک میلیون و ۴۴۶ هزار گیلانی در «پویش ملی غربالگری فشارخون و دیابت» شرکت کردند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان از شرکت بیش از یک میلیون و ۴۴۶ هزار نفر در پویش ملی بالگری فشارخون و دیابت در استان گیلان خبر داد.

هاتف‌خبر – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان از شرکت بیش از یک میلیون و ۴۴۶ هزار نفر در پویش ملی بالگری فشارخون و دیابت در استان گیلان خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر محمدتقی آشوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ملی سلامت(غربالگری دیابت و فشار خون بالا)، اظهار کرد: در این طرح ملی که از ۲۰ آبانماه آغاز شده و تا ۳۰ دیماه نیز ادامه یافته است از جمعیت بیش از دو میلیون و ۲۲۵ هزار نفری جامعه‌ی هدف در استان گیلان، بیش از یک میلیون و ۴۴۶ هزار و ۸۶۰ نفر افراد بالای ۱۸ سال در استان گیلان، شرکت کردند.
وی با اشاره به میزان افراد مبتلا به پرفشاری خون و دیابت در استان گیلان افزود: در این طرح ملی ۱۷ هزار و ۶۹۳ گیلانی مبتلا به پرفشاری خون و همچنین ۱۲ هزار و ۷۰۱ گیلان هم مبتلا به بیماری دیابت شناسایی شدند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان از شناسایی ۴۰۶ هزار و ۱۰۶ نفر مشکوک به بیماری پرفشاری خون و همچنین ۸۱ هزار و ۶۱۱ پیش‌دیابتی در راستای اجرای طرح ملی سلامت در استان خبر داد.
دکتر آشوبی با همچنین با قدردانی از همه‌ی مشارکت کنندگان در اجرای طرح ملی سلامت در استان گیلان، گفت: در شهرستانهای املش، خمام و رودسر بیش از ۹۶ درصد مشارکت در غربالگری فشار خون بالا و دیابت ثبت شده که شایسته تحسین است.
وی همچنین از غربالگری بیش از ۸۰ درصدی مردم در شهرستانهای ماسال، لنگرود، فومن، شفت، رودبار، تالش و بندرانزلی خبر داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.