کد خبر : 49489
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۸:۱۸

برای توسعه‌ی گیلان پتانسیل سرمایه‌گذاری نیروگاه‌های مقیاس کوچک می‌تواند مورد توجه قرار گیرد

برای توسعه‌ی گیلان پتانسیل سرمایه‌گذاری نیروگاه‌های مقیاس کوچک می‌تواند مورد توجه قرار گیرد
یکی از فرصتهای مهم و ضروری سرمایه‌گذاری در استان گیلان ایجاد و ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک است.

هاتف‌خبر – یکی از فرصتهای سرمایه‌گذاری استان گیلان ایجاد و ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک است که کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند، با سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌توان هم سبب «توسعه و رشد اقتصادی استان» شد و هم در جهت «رونق تولید» گام برداشت.
در این زمینه مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان می‌گوید «18 فرصت سرمایه‌گذاری در بخش تولید پراكنده با ظرفیت 120 مگاوات برق در استان گیلان فراهم است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای استان گیلان، محمود دشت‌بزرگ در این باره گفت: فرصتها و پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری درجهت احداث و ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک در نقاط مختلف استان گیلان وجود دارد.
وی تاکید کرد: هم‌اکنون 18 فرصت و ساختگاه اولویت‌دار در زمینه‌ی شرکت برق منطقه‌ای گیلان در شهرهای مختلف استان گیلان برای ساخت و احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده با ظرفیت 120 مگاوات فراهم است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان سپس افزود: این فرصتهای سرمایه‌گذاری و ساختگاه‌ها، پستهای فوق‌توزیع لاهیجان2، فوق‌توزیع لاهیجان2، فیدر بام سبزلاهیجان، فوق‌توزیع کیاشهر، فیدر دستک کیاشهر، فوق‌توزیع شهید انصاری(فیدر لیلاکوه)، رودسر2، چمخاله، کوچصفهان، لشت‌نشا، آستانه‌ی اشرفیه، شفت، فوق‌توزیع شهرک صنعتی تالش(فیدر کشلی)، فوق‌توزیع فومن(فیدر ماسوله)، فوق‌توزیع شهید کاویان(فیدر سنگاچین)، فوق‌توزیع چمخاله (فیدر خالکیاسر)، فوق‌توزیع شفت( فیدر جیرده) و فوق‌توزیع دانشگاه(فیدر تصفیه خانه 1) هستند.


محمود دشت بزرگ سپس گفت: توسعه‌ی مولدهای مقیاس کوچک از راهکارهای اجرایی برای مواجهه با افزایش بار شبکه‌ی برق استان گیلان است که می‌توانند در نقاط مختلف جغرافیایی در استان گیلان که مستعد سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند، تحقق یابد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌اي گیلان سپس گفت: ما در این شرکت برای توسعه‌ی صنعت برق گیلان که زیربنای توسعه‌ی بخشهای مختلف صنعتی، کشاورزی، تجاری و … است، از سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده استقبال می‌کنیم و آماده‌ی ارائه‌ی هر گونه خدمت در راستای قانون هستیم.
گفتنی است نیروگاه یا مولد مقیاس کوچک (تولید همزمان برق و حرارت) مجموعه‌یی از دستگاه‌های تولید برق است که اتصال آن به شبکه‌ی توزیع امکانپذیر خواهد بود و ظرفیت تولید آن در محل اتصال به شبکه از ۲۵ مگاوات بیشتر نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.