کد خبر : 49466
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹

حقوق‌بگیران نجومی از سفره‌ی خالی مردم خبر ندارند

حقوق‌بگیران نجومی از سفره‌ی خالی مردم خبر ندارند
بسیاری از حقوق‌بگیران نجومی که از درآمدهای سرشار برخوردارند، گمان می‌کنند اگر مشکلات اقتصادی را توجیه کنند، مساله حل است.

هاتف‌خبر – آنچه مردم از وضعیت اقتصادی لمس و درک می‌کنند با آنچه که مدیران و مسوولان اقتصادی دولت می‌گویند چندان همخوانی ندارند.

به گزارش “هاتف‌خبر” با وجود اینکه آحاد گوناگون جامعه از افزایش قیمتها دادشان به آسمان بلند است، وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه افزایش درآمدهای نفتی باعث کاهش کسری بودجه دولت و رفع نگرانی از افزایش نرخ تورم از محل استقراض شده است، گفت: با وجود مشکلات، تمرکز اقتصادی دولت در سال گذشته و امسال این بوده که از طریق ایجاد ثبات در اقتصاد کلان، آرامش در بازارها برقرار شده و بسترهای رشد اقتصادی نیز فراهم شود.

به گزارش “ایرنا”  سیداحسان خاندوزی در بیست و ششمین گردهمایی ائمه‌ی جمعه‌ی کشور گفت: اتفاقی که در ۲.۵ سال گذشته در حوزه‌ی اقتصاد رخ داده، نسبت به آنچه که مورد انتظار عامه‌ی مردم و آنچه که مورد انتظار کارشناسان اقتصادی بوده، متفاوت است.

وی در بیان این تفاوت به مسائلی اشاره می‌کند که هیچیک نمی‌تواند توجیه‌گر مناسب برای افرایش قیمتها و بی‌ثباتی اقتصادی باشد.

جامعه‌ی امروز ایران بیش از هر زمان دیگر به خوبی می‌بیند که سفره‌اش کوچکتر و قدرت خرید آنها به شدت کاهش یافته است. بسیاری از آحاد گوناگون جامعه اینروزها از پس تامین هزینه‌های یک زندگی ساده و “بخور و نمیر” هم بر نمی‌آیند، اگر یکی از وسایل خانگی آنها خراب شود نمی‌توانند جایگزینی نو برای آن تهیه کنند و به بازار کهنه‌فروشان می‌روند، از میزان مصرف گوشت، مرغ، ماهی، وعده‌های غذایی و حتی نان شب خود زده‌اند تا با حداقلهای ممکن شکم خود و خانواده‌شان را سیر کنند و در سوی دیگر مقامات و مسوولانی را می‌بینند که با ریخت و پاشهای وسیع و گسترده دست به برگزاری همایشها، گردهماییها، کنگره‌ها، جلسات و… پرطمطراق می‌زنند و برای برگزاری آنها گاه میلیاردی نیز هزینه می‌کنند، جامعه این دوگانگی را امروز بیش از هر زمان دیگر با پوست و گوشت خود احساس و لمس می‌کند.

آیا بهتر نیست در چنین شرایط سخت اقتصادی به جای کوبیدن بر طبل شعار و ارائه‌ی آمار و رقام دلخوش‌کننده، گامی برای بهبود وضعیت معیشت جامعه برداشته شود.

اینکه مقام مسوول دولتی یا غیردولتی بیاید با عدد و ارقامی بگوید آرامش در بازارها حکمفرما شده آیا این گفته چیزی از درد جامعه خواهد کاست؟

آیا با این ارائه‌ی آمار می‌توان گرانی خودروها، اجاره‌ی خانه، ارزاق عمومی، وسایل خانگی و… را توجیه کرد؟

آیا بهتر نیست در شرایط سخت اقتصادی موجود به جای نمک پاشیدن به زخم مردم با آمارسازی، قدری سکوت کنیم و جامعه را به حال خود واگذاریم تا دستکم در آرامش روانی بتوانند با روحیه‌ی بهتر فکری به حال زندگی سخت و دشوار امروزی خود کنند.

قطعاً مردم به خوبی می‌دانند مسوولان، مدیران و مقاماتی که درآمدهای نجومی، سرشار و وصف‌ناشدنی دارند هرگز نخواهند توانست وضعیت اسفبار اقتصادی امروز جامعه‌ی ایران را درک کنند.

آیا مهمتر از همه مسوولان اقتصادی که سیاستگذاران اقتصادی جامعه هستند، بهتر نیست به عدد و ارقامی که برای خط فقر در جامعه‌ی امروز ایران نقل می‌شود و تناسب آن با حقوقی که کارگران، کارمندان، بازنشستگان و… در ماه کسب می‌کنند، نظری بیافکنند و سپس از ایجاد ثبات در اقتصاد سخن بگویند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.