کد خبر : 49406
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

همزمان با فرا رسیدن «روز رشت»؛

از پنجره‌ی واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت(رشت من) رونمایی شد

از پنجره‌ی واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت(رشت من) رونمایی شد
با بهره‌گیری از سامانه‌ی «رشت من» امکان ارائه‌ی خدمات شهروندسپاری فراهم شده است.

  هاتف‌خبر – شهردار رشت با اشاره به اینکه پنجره‌ی واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت(رشت من) در راستای تحقق یکی از وعده‌های این شهرداری با حمایت شورای اسلامی شهر و همکاری دفاتر ثبت اسناد و دستگاه‌های مختلف اجرایی شده است، افزود: امکان ارائه‌ی خدمات شهروندسپاری همچون تصدیق گواهی، اعلام ضابطه هوشمند، بدهی عوارض نوسازی، کسب و پیشه، شناسایی کد نوسازی و امکان ثبت درخواستهای ۱۳۷ مردمی به صورت الکترونیک از جمله قابلیتهای «رشت من» است.

به گزارش «هاتف‌خبر» از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، رحیم شوقی با بیان اینکه امکان ثبت درخواست و ثبت اطلاعات توصیفی و تکمیلی معابر بر اساس منطقه‌ی شهرداری در این پنجره‌ی واحد خدمات الکترونیکی شهرداری رشت وجود دارد، خاطر نشان کرد: همچنین امکان ثبت رویدادهای علمی و پژوهشی، امکان ثبت ایده‌ی شهروندی، امکان پرداخت عوارض خودرو، دارای نقشه‌ی جامع شهر رشت برای مسیریابی و یا جست‌وجوی مکان مورد نظر از دیگر قابلیتهای سامانه‌ی «رشت من» است ضمن اینکه دارای پلتفرم دو زبانه‌ی شهر خلاق خوراک‌شناسی برای معرفی غذاها و رستورانهای استان گیلان و شهر رشت است.

رحیم شوقی سپس افزود: ‎از دیگر بخشهای میز خدمت الکترونیک رشت، سامانه‌ی شفافیت است که در آن اطلاعات مربوط به دستورالعملها، قراردادها، ضوابط شهرسازی و دیگر موارد برای دسترسی شهروندان بارگذاری گردیده است.

شهردار رشت، بهبود و تسریع ارائه‌ی خدمات شهرداری به شهروندان را از مزایای میز خدمت الکترونیکی(رشت من) عنوان کرد و یادآور شد: افزایش دسترسی آسان شهروندان به خدمات بدون مراجعه‌های حضوری، امکان دورکاری، برونسپاری خدمات به دیگر بخشها همچون دفاتر پیشخوان و ارائه‌ی خدمات پشتیبانی آنلاین در وبسایت شهرداری از مزایای سامانه‌ی(رشت من) محسوب می‌شود.

وی میز خدمت الکترونیکی را یکی از بخشهای حیاتی شهرداریها عنوان کرد و افزود: پنجره‌ی واحد خدمات الکترونیکی شهرداری رشت(رشت من) نقطه‌ی عطف برطرف‌سازی نیازهای ارتباطی روزمره‌ی شهروندان با شهرداری رشت است.

شهردار رشت با بیان اینکه میز خدمت الکترونیکی می‌تواند بسیاری از کمبودهای موجود در سازمان را به صورت الکترونیکی برطرف کرده و در اختیار شهروندان قرار دهد، تصریح کرد: راه‌اندازی میز خدمت الکترونیک نه تنها با سرعت بخشی عملکرد کارکنان، رسیدگی به امور شهروندان و کاهش رفت و آمد و و کم کردن اتلاف وقت کمک بسیاری می‌کند بلکه در ایجاد برداشت شهروندان از شهرداری به عنوان سازمانی پویا، موثر و فعال نیز نقش موثر دارد.

شوقی به ضرورت پیاده‌سازی میز خدمت الکترونیکی در راستای کارآمدی بهتر و سریعتر خدمت‌رسانی شهرداریها اشاره کرد و گفت: پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت(رشت من) نقشی مهم در مدیریت زمان رسیدگی به مشکلات و بهبود عملکرد کارکنان دارد.

همچنین به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری رشت در آیین رونمایی از پنجره‌ی واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت (رشت من) روز دوشنبه یازدهم دیماه ۱۴۰۲ همزمان که با حضور محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورا، اعضای شورای اسلامی شهر رشت، رحیم شوقی شهردار رشت، محمدحسین هوشنگی مدیرکل پست استان گیلان و سعید زاهدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در «تالار مرکزی شهر رشت» برگزار شد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری رشت با اشاره به تاکید و جدیت رحیم شوقی برای عملیاتی شدن «شهر هوشمند» در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: رونمایی از پنجره‌ی واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت(رشت من) با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر محقق شده است.

روح‌الله یزدانی ایجاد شهر هوشمند را نیازمند آماده‌سازی برخی موارد در شهرداری رشت عنوان کرد و افزود: معاونتهای شهرداری به عنوان بهره‌برداران اصلی در بخشهای مختلف شهری در کنار ما بودند تا سامانه‌ی(رشت من) راه‌اندازی شود.

وی اقتصاد هوشمند، زندگی هوشمند، محیط هوشمند، تحرک یا حمل و نقل هوشمند، حکمرانی هوشمند و مردم هوشمند را شاخصه‌های شهر هوشمند برشمرد و بیان کرد: برای حرکت به طرف اهداف ششگانه‌ی یاد شده ابتدا باید زیرساختهایی را پیاده‌سازی کنیم که مهمترین آن حفاری و ایجاد کانال فیبر نوری در شهر رشت بود.

رئیس سازمان فاوای شهرداری رشت از ۱۰۰ کیلومتر حفاری به منظور قرار دادن فیبر نوری در معابر شهر خبر داد و تصریح کرد: با ایجاد سیستم هفت کاناله، ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در حفاریهای مذکور قرار دادیم و سپس حفاریها ترمیم شده است.

یزدانی با اشاره به دو مصوبه‌ی شورای اسلامی شهر رشت در تایید لایحه‌ی شهرداری در اجرای هوشمندسازی شهری، خاطر نشان کرد: بخش سامانه شهروندسپاری در پنجره‌ی واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت(رشت من) ایجاد شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.