کد خبر : 49309
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

۲۸ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی گیلان را بانوان تشکیل می‌دهند

۲۸ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی گیلان را بانوان تشکیل می‌دهند
اداره‌ی کل تامین اجتماعی استان گیلان بخشی از آمار مربوط به زنان بیمه‌شده‌ی زیر پوشش این اداره‌ی کل را منتشر کرد.

هاتف‌خبر – بیش از دویست و چهل هزار نفر از جامعه‌ی 670 هزار نفری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی تامین اجتماعی استان گیلان را بانوان تشکیل می‌دهند.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره‌ی کل تامین اجتماعی استان گیلان، بر پایه‌ی آخرین اطلاعات منتشره‌ی مرکز آمار سازمان تامین اجتماعی، از ۴۸۳ هزار و ۹۴۰ بیمه‌شده‌ی اصلی زیرپوشش در استان ۲۷.۸ درصد یعنی ۱۴۴ هزار و ۵۵۵ نفر را زنان و ۷۲.۲ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.
به استناد این گزارش در گروه بیمه‌شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بانوان سهمی به مراتب بیشتر داشته به گونه‌یی که از مجموع ۱۱۸هزار و ۷۶۳ نفر، ۵۶ درصد یعنی ۶۶ هزار و ۵۰۹ نفر، زن بوده که بیش از ۴۳ هزار نفر آنها زنان خانه‌دار هسنند.


همچنین در گروه قالیبافان و فعالان صنایع دستی نیز ۹۳ درصد از آنها یعنی ششهزار و ۱۰۹ نفر بیمه‌شده را بانوان تشکیل می‌کند. تعداد دو هزار و ۴۴۷ نفر یعنی یک سوم از مقرری‌بگیران بیمه‌ی بیکاری استان گیلان نیز زنان بیمه‌شده هستند.
گفتنی اینکه بزرگترین جامعه‌ی زنان بیمه‌شده‌ در استان گیلان را مشمولان قانون کار یعنی بیمه‌شدگان گروه اجباری با ۷۲ هزار و ۳۴۱ نفر تشکیل می‌دهند که ۲۶ درصد افراد در این بخش را در بر می‌گیرند.
شایان گفتن است با احتساب گروه بازماندگان و بازنشستگان، شمار زنان بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی زیر پوشش تامین اجتماعی استان گیلان به بیش از ۲۴۰ هزار نفر می‌رسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.