کد خبر : 49089
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۰۸

نان گران و همچنان بی‌کیفیت به دست مردم می‌رسد!

نان گران و همچنان بی‌کیفیت به دست مردم می‌رسد!
آنچه شهروندان رشت از بی‌کیفیت بودن و نامناسب‌بودن نان می‌گویند بیشتر به موضوع پخت نان برمی‌گردد.

هاتف‌خبر – باز هم دور تسلسل نان و قیمت آن آغاز شده و همچنان نانهای بی‌کیفیت گرانتر از گذشته به دست مردم می‌رسند.
به گزارش «هاتف‌‌خبر» آنچه شهروندان رشت از بی‌کیفیت بودن و نامناسب‌بودن نان می‌گویند بیشتر به موضوع پخت نان برمی‌گردد.
شهروندی در این باره به «هاتف» گفت: اصولاً نمی‌دانیم چه ماده‌ی افزودنی به نان می‌زنند که نانهای خریداری شده یکی دو ساعت پس از سرد شدن دیگر قابل مصرف نیستند.
این شهروند رشتی می‌افزاید: آیا استفاده از مواد افزودنی که نمی‌دانیم مجاز هستند یا غیرمجاز به آرد مورد پذیرش اتحادیه‌ی نانوایان هست؟
یک خانم خانه‌دار نیز می‌گوید پس از گذشت چند ‌سال قیمت نان هم‌اکنون چندین و چند برابرشده اما نه تنها دورریز نان به دلیل بی‌کیفیت بودن نانهای تولیدی بسیار افزایش یافته، بلکه مردم نیز دچار سردرگمی در زمینه‌ی قیمت نان نان تولیدی شده‌اند!
این خانم خانه‌دار می‌افزاید: از آنجایی که برخی نانواییها نان تولیدی را با قیمت آزاد، برخی نیمه‌یارانه‌یی و برخی هم دولتی می‌فروشند، این چند قیمتی بودن انواع نان، کاهش آشکار وزن نان، کاهش ساعاتهای تولید نان در نانواییها، استفاده از جوش شیرین و برخی افزودنیهای دیگر در بعضی از نانواییها مشکلاتی گوناگون ایجاد کرده است.


یک شهروند دیگر می‌گوید که داستان نان در کشور ما تمامی ندارد. این سیکل را دیگر مردم از بر هستند. ابتدا ساعتهای تولید نان کاهش می‌یابد و بعد نانها کیفیت مطلوب خود را از دست می‌دهند و بعد ساعتهای تولید نان هم کم می‌شود و صفهای طولانی ایجاد می‌گردد و به دنبال این قضایا نان گرانتر می‌شود و مدتی کیفیت نان بهتر شده و دوباره همین سیکل ادامه می‌یابد.
این شهروند رشتی که گویا از کسانی است که به دلیل وسع و توان مالی بیشتر نان مصرف می‌کند تا برنج می‌گوید در این چرخه از همه مهمترنارضایتی مردم عادی جامعه از کیفیت نامناسب نان و سردرگمی آنها در زمینه‌ی قیمتهای متعدد نان در نانواییهای مختلف است.
وی می‌گوید در دوران روسای جمهوری پیشین، قیمت کم نان را مقصر بسیاری از مشکلات نانواییها اعم از بی‌کیفیتی نان و یا افزایش دورریز آن عنوان می‌کردند اما امروز که نان با قیمت چندین و چند برابر دوره‌های گذشته عرضه می‌شود، نه تنها دورریز نان کاهش پیدا نکرده بلکه به دلیل کیفیت نامناسب نان نانی را که شب می‌گیریم صبحها به هیچوجه نمی‌توانیم استفاده کنیم.
این مصرف‌کننده‌ی نان در شهر رشت می‌افزاید پس از گذشت چندین ‌سال و افزایش قیمت چند برابری نان، حالا نه تنها دورریز نان به دلیل بی‌کیفیتی بسیار افزایش یافته، بلکه سردرگمی مردم در زمینه‌ی قیمت نان عرضه شده ناشی از قیمت آزاد یا دولتی بودن نانواییها، سبب شده است تا چندقیمتی بودن انواع نان، کاهش واضح و آشکار وزن نان، کاهش ساعتهای کار نانواییها، استفاده از جوش شیرین در برخی نانواییها به جای خمیر مایه، رعایت نکردن اصول بهداشتی در برخی نانواییها و نبود نظارت کافی، استفاده از افزودنیهای غیرمجاز در تهیه‌ی نان، نبود آموزش و تجربه‌ی ناکافی کارگران نانوایی، مشخص نبودن مسوول مستقیم و نظارت ناکافی روی نانواییها، کم‌فروشی، گرانفروشی و… مشکلات دیگر دامن شهروندان رشت را بگیرد.
این در حالی است که نان قوت غالب روزانه و غذای اصلی مردم حتی کودکان به حساب می‌آید و از همه مهمتر سلامت جسمی و بهداشتی مردم با نان رابطه‌یی بدون تعارف و مشخص دارد بنا براین بهانه‌ها و عمل نکردن به وظایف حساس، دنبال مقصر بودن و پاسکاری وظایف مسوولان به هیچوجه جای توجیه و توضیح ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.