کد خبر : 49064
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲

شعرخوانی گیلکی در همایش جهانی!

شعرخوانی گیلکی در همایش جهانی!

هاتف‌خبر – شاعر و تلاشگر فرهنگی گیلان در پنجمین همایش جهانی شعر به زبان گیلکی شعر خواند. به گزارش “هاتف‌خبر”  حمید نظرخواه با شعرخوانی در پنجمین همایش جهانی شعر با بیان اینکه با خواندن شعرهایم به زبان گیلکی در بین دیگر زبانها، نشان می‌دهم که زبان گیلکی در کنار زبانهای زنده‌ی دنیا هنوز وجود دارد،

هاتف‌خبر – شاعر و تلاشگر فرهنگی گیلان در پنجمین همایش جهانی شعر به زبان گیلکی شعر خواند.

به گزارش “هاتف‌خبر”  حمید نظرخواه با شعرخوانی در پنجمین همایش جهانی شعر با بیان اینکه با خواندن شعرهایم به زبان گیلکی در بین دیگر زبانها، نشان می‌دهم که زبان گیلکی در کنار زبانهای زنده‌ی دنیا هنوز وجود دارد، گفت: مردمی هستند که به این زبان تکلم می‌کنند و آثار بسیاری به زبان گیلکی در طول سال چاپ و منتشر می‌شود.

گفتنی اینکه پنجمین همایش جهانی شعر را آکادمی بین‌المللی اخلاق، با حضور پیشکسوتان شعر از نقاط مختلف جهان به صورت مجازی برگزار کرد.

در این نشست ۴۵ شاعر از کشورهایی همچون هند، ایران، یونان، ازبکستان، بنگلادش، نیجریه، کانادا، هلند، ایتالیا، قرقیزستان و…. شرکت کردند.

از جمله شاعرانی که در این همایش مورد تجلیل قرار گرفتند و شعر خواندند، دکتر جفری لوت از یونان، دکتر باسودب چاکرابورتی، دکتر بینا سینگ و حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه‌نگار گیلانی از ایران بود که به عنوان میهمان در این همایش شعرهای گیلکی خود را از کتاب مجموعه‌ی هساشعر “باد گاره‌سری”( لالایی باد) برای حاضران در همایش خواند.

وی هدف از خواندن اشعار به زبان گیلکی را ارج نهادن به زبان مادری و هویت فرهنگی گیلان دانست و گفت: من با خواندن شعرهایم به زبان گیلکی بین دیگر شاعران زبانهای مختلف نشان می‌دهم که در کنار  زبانهای زنده‌ی دنیا، هنوز زبان گیلکی هم وجود دارد و مردمی هستند که به این زبان تکلم می‌کنند و آثار بسیاری به زبان گیلکی چاپ و منتشر می‌شود.

گفتنی است دکتر جرنیل سینگ آناند شاعر و نویسنده‌ی مشهور جهانی اهل کشور هند و رئیس آکادمی بین‌المللی اخلاق ریاست پنجمین همایش جهانی شعر را بر عهده داشت و این نشست با مدیریت شاعر برجسته هاریندر چیما برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.