کد خبر : 48508
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

همزمان با طرح سوال از شهردار لشت‌نشا؛

جمعیتی پرشمار از مردم مقابل شهرداری تجمع کردند

جمعیتی پرشمار از مردم مقابل شهرداری تجمع کردند
کار اختلاف بین شهردار و شورای اسلامی لشت‌نشا به دخالت مردم این شهر کشیده شد.

هاتف‌خبر – همزمان با برگزاری نشست «طرح سوال از شهردار» جمعیتی پرشمار در برابر ساختمان شهرداری تجمع کردند و خواستار حل مساله گردیدند.
به گزارش «هاتف‌خبر» رئیس شورای اسلامی شهر لشت‌نشا در این باره اظهار کرد: ما باید در خصوص پروژه‌های نیمه‌کاره‌ی لشت‌نشا از شهردار سوال کنیم یا اینکه ایشان باید در رابطه با بدهی ۲۳ میلیاردی شهرداری لشت‌نشا هم پاسخ بدهند و بگویند که این بدهی به چه علت است؟
«لشت‌نشا خبر» از برگزاری نشست «طرح سوال» از ابراهیم صالحی شهردار لشت‌نشا در روز دوشنبه یکم آبانماه ۱۴۰۲ در حالی خبر داد که عده‌یی از مردم مقابل شهرداری این شهر تجمع کرده و خواستار ادامه‌ی فعالیت شهردار لشت‌نشا شده بودند.
مصطفی نظری رئیس شورای شهر لشت‌نشا در گفت‌‌وگو با «لشت‌نشا خبر» با دعوت مردم به آرامش، اظهار کرد: طبق قانون هر شورای شهر می‌تواند از شهردار سوال کند و شهردار نیز موظف به پاسخگویی است.
وی با بیان اینکه گاهی به شهردار به خاطر برخی از عملکردها تذکر کتبی نیز داده می‌شود و گاهی نیز جلسه‌ی طرح سوال گذاشته می‌شود که شهردار باید در صحن شورا حضور یابد و به سوالات اعضای شورا پاسخ دهد که این موضوع طبیعی است.
رئیس شورای شهر لشت‌نشا ادامه داد: تا کنون سه بار به آقای صالحی تذکر کتبی دادیم که ایشان می‌توانست در فضایی دوستانه یا با حضور در صحن شورا یا به صورت کتبی پاسخ ما را بدهند اما هیچگونه پاسخی به شورا داده نشد!
نظری با بیان اینکه ما از آقای شهردار به صورت رسمی دعوت کردیم تا به شورا بیایند و پاسخ ما را بدهند و مردم گمان می‌کردند جلسه‌ی امروز شورا برای استیضاح شهردار بوده، که قویاً این موضوع را تکذیب می‌کنم.
وی با تأکید بر اینکه مردم ولی نعمت ما هستند، گفت: در باره‌ی طرح سوال از شهردار حاضریم به همه‌ی مردم پاسخ بدهیم؛ ما می‌توانستیم جلسه را غیرعلنی برگزار کنیم اما به دلیل شفافسازی این کار را نکردیم.
رئیس شورای اسلامی شهر لشت‌نشا همچنین اظهار کرد: اعضای شورای شهر، نماینده‌ی مردم هستند و قطعاً کاری علیه منافع مردم انجام نخواهند داد.


نظری با اشاره به اینکه امروز مردم ما احساسی برخورد کردند زیرا مردم فکر می‌کردند جلسه‌ی امروز، جلسه‌ی استیضاح است، تصریح کرد: ما باید در باره‌ی پروژه‌های نیمه‌کاره لشت‌نشا از شهردار سوال بپرسیم یا اینکه ایشان باید در رابطه با بدهی ۲۳ میلیاردی شهرداری لشت‌نشا پاسخ بدهند و بگویند که این بدهی به چه علت است؟
وی افزود: متأسفانه شهردار لشت‌نشا علی‌رغم تأکید بزرگان بخش همچون بخشدار و امام جمعه‌ی محترم تمکین نکردند و به سوالات شورا پاسخ ندادند و به جلسه نیز نیامدند! که ما این موضوع را توهین به مردم می‌دانیم.
این عضو شورای شهر لشت‌نشا همچنین اظهار کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم در هر شرایط نگاه در شهر لشت‌نشا به سمت عمران و آبادی باشد و کارهای بیشتری در شهر صورت بگیرد.
وی با تأکید بر اینکه هدف ما همدلی بین همه‌ی اعضای شورای شهر است، گفت: شهردار باید همسو با شورای شهر و در چارچوب قانون، حرکت کنند.
نظری در پاسخ به این پرسش خبرنگار «لشت‌نشا خبر» مبنی بر اینکه آیا افراد حضور یافته در تجمع امروز به وسیله‌ی شهردار برای این کار تشویق شده بودند، گفت: نهادهای مرتبط باید در این زمینه پاسخ بدهند.
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه شورای شهر در پاسخ به‌ عدم حضور شهردار در جلسه‌ی طرح سوال چه اقدامی خواهد کرد؟ نیز گفت: شورای شهر روال قانونی خود را طی خواهد کرد.

رئیس شورای شهر لشت‌نشا همچنین درباره‌ی موضوع انفصال خدمت شهردار لشت‌نشا نیز بیان کرد: آقای شهردار از سوی هیأت تخلفات استانداری چهار ماه انفصال از خدمت خوردند که به ایشان فرصت دادیم که در دو یا سه ماه برائت خود را بیاورند که این کار تا امروز نیز انجام نشده است و پرونده در مرحله‌ی تجدیدنظر است.
وی سپس اظهار کرد: مردم باید بداند با توجه به هزینه‌هایی که شهردار کرده است، میراث بدهی چند میلیاردی برای شهرداری لشت‌نشا باقی مانده و ما نباید شهرداری را با بدهی سنگین رها کنیم تا در آینده شاهد صف بزرگ طلبکاران از شهرداری لشت‌نشا باشیم که این موضوع در شأن مردم فهیم لشت‌نشا نیست.
رئیس شورای شهر لشت‌نشا در پایان با تأکید بر اینکه کارها باید در حد توان مالی شهرداری لشت‌نشا باشد، گفت: مردمِ خوب لشت‌نشا نگران نباشند؛ ان‌شاءالله با اتحاد و همدلی مشکلات را یکی پس از دیگری حل خواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.