با حضور سرمایهگذار بخش خصوصی؛
هاتفخبر – با حضور محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت و محسن سماکچی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران این شورا و با شرکت سرمایهگذار بخش خصوصی، چگونگی اجرای «رینگ ۹۰ متری رشت» که سالیانی دراز مورد بحث بوده، بررسی شد. به گزارش «هاتفخبر» از روابط عمومی و امور بینالملل شورای اسلامی شهر رشت، کارگرنیا در این نشست با اشاره به اینکه طبق مدارک و مستندات ارائه شدهی سرمایهگذار در سال ۸۹ قراردادی بین این شرکت سرمایهگذار و شهرداری رشت منعقد شده اما بنا به دلایلی نامعلوم تاکنون اجرایی نشده است، گفت: ما با جدیت پیگیر این موضوع هستیم. وی با بیان اینکه شهر رشت با مشکلات ترافیکی متعددی مواجه است، افزود: رشت از نظر جمعیت روز بهروز در حال گسترش است اما متاسفانه وضعیت خیابانهای شهر همتراز جمعیت توسعه پیدا نکرده و همین مساله موجب بروز گرههای ترافیکی در رشت شده است. رئیس شورای اسلامی شهر رشت سپس با تاکید بر اینکه رشت جزو شهرهای بزرگ کشور است افزود: شهر رشت فاقد کمربندی و رینگ است و سالها است که موضوع اجرای «رینگ ۹۰ متری» و «کانال ژ پنج» که اجرای آن تاثیری فراوان در کنترل و بهبود وضعیت ترافیک دارد، مطرح شده اما در این سالها اقدامی موثر در این باره انجام نشده است. وی به اعلام مشارکت سرمایهگذار بخش خصوصی برای اجرای پروژهی «رینگ ۹۰ متری» رشت اشاره کرد و گفت: بر اساس مدارک و مستندات در سال ۸۸ سرمایهگذار بخش خصوصی آمادگیاش را به منظور مشارکت در پروژهی رینگ ۹۰ متری اعلام کرد و در این راستا نیز قراردادی بین شرکت سرمایهگذار و شهرداری رشت منعقد شد که پس از آن بنا به دلایل نامعلومی اجرایی نشد . کارگرنیا با انتقاد از بیتوجهی به اجرای پروژهی رینگ ۹۰ متری در رشت تصریح کرد: یقیناً اجرای این پروژه در همان سال میتوانست تاثیرات فراوان در کنترل و بهبود وضعیت ترافیک رشت داشته باشد و انجام این پروژه یقیناً در سالهای ۸۰ هزینهیی به مراتب کمتر نیز به بیتالمال تحمیل میکرد که متاسفانه پنهان کاریهای شائبه برانگیز دربارهی اجرای این قرارداد در کنار رقم زدن وضعیت ترافیکی نامناسب، در شرایط فعلی نیز بار مالی فراوان به شهر تحمیل میکند. وی با اشاره به اینکه اخیرا سرمایهگذار این پروژه به من مراجعه کرد و با اطلاعاتی که در اختیارم قرارداد از وجود این قرارداد مطلع شدم، افزود: شورای ششم رشت عزم خود را به منظور کنترل و کاهش معضل ترافیک که دغدغهی بسیاری از شهروندان است جزم کرده و از حضور سرمایهگذار در پروژههای عمرانی رشت استقبال میکند. رئیس شورای رشت به دلایل حضور نیافتن شهردار رشت در این نشست نیز اشاره کرد و گفت: شهردار رشت به دلیل حضور نمایندگان یکی از وزارتخانهها در رشت نتوانسته است در جلسهی امروز حاضر شود . رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه نسبت بهاین پروژه دیدگاه مثبتی مینگرد، اظهار کرد: برخی از ایراداتی که شهرداری رشت دربارهی این پروژه مطرح میکند به حق است و یقیناً با چند نشست تخصصی این مشکل برطرف میشود .
محسن سماکچی با بیان اینکه در نهایت ماحصل این نشستها ختم به نتایج خوبی برای این پروژه میشود، افزود: اجرای «رینگ ۹۰ متری» بخشی بزرگ از ترافیک رشت را برطرف میکند. سرمایهگذار بخش خصوصی نیز در این نشست با قدردانی از نگاه شورای ششم رشت نسبت به این موضوع اظهار کرد: این پروژه بسیار بزرگ است و یقیناً در رفع مشکل ترافیک شهر تاثیر گذار خواهد بود. محمدحسین سالکی افزود: من در طول سالهای اخیر که قرارداد این پروژه بنا به دلایل نامعلوم اجرایی نمیشد به روسای شوراهای ادوار گذشته رشت بارها مراجعه کردم اما پذیرای سخنانم نشدند و به همین دلیل از سال ۸۹ تا کنون این قرارداد بلاتکلیف باقی مانده است. وی با بیان اینکه در سال ۸۹ مدت اجرای قرارداد منوط به صدور مجوزها شده بود، تصریح کرد: شهرداری در همان زمان به دریافت تضامین اجرایی تاکید داشت که ما هم اعلام کردیم که از بابت تضامین مشکلی نداریم و متاسفانه در همان سالها صورتجلسهیی در شهرداری تنظیم شد که بعدها متوجه شدیم از این بابت نیت مثبتی وجود نداشته و تبدیل به مشکلات دیگر و در نهایت توقف اجرای پروژه نیز شد. سرمایهگذار پروژهی «رینگ ۹۰ متری رشت» سپس با اشاره به اینکه قرار بود زمینی به منظور تجهیز کارگاه در اختیار ما قرار دهند، افزود: متاسفانه این زمین به ما اختصاص داده نشد و پس از مدتی نیز موضوع فسخ قرارداد را مطرح کردند که در این باره نیز چون قرارداد مشارکتی بود اجازهی فسخ یکطرفه را نداشتند. گفتنی اینکه در این نشست پس از مباحث مطرح شده، مقرر شد کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر رشت در اسرع وقت نسبت به بررسی بندهای این قرارداد وارد عمل شود و نتایج بررسیها را نیز به زودی و با حضور ریاست و اعضای شورا، شهردار رشت و سرمایهگذار بخش خصوصی اعلام کرده تا تصمیمگیریهای نهایی در زمینهی اجرای این پروژه انجام شود.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.