کد خبر : 48398
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

شرکت برق منطقه‌ای گیلان می‌خواهد ظرفیت خطوط انتقال را افزایش دهد

شرکت برق منطقه‌ای گیلان می‌خواهد ظرفیت خطوط انتقال را افزایش دهد
به دلیل افزایش بیش از اندازه‌ی بهای زمین برای احداث خطوط انتقال برق، شرکت برق منطقه‌ای گیلان سیاستهای خود را تغییر داده است.

هاتف‌خبر – سیاست جدید شرکت برق منطقه‌ای گیلان، افزایش ظرفیت خطوط انتقال انرژی موجود، بدون نیاز به ایجاد خطوط جدید است.
به گزارش «هاتف‌خبر» این مطلب را مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان عنوان کرد و با اشاره به شرایط جغرافیایی ویژه و خاص استان گیلان، گفت: محدودیتهای تهیه‌ی زمین در استان گیلان و همچنین موانع حقوقی متعدد برای احداث خطوط جدید، از جمله مشکلاتی است که موجب شده است تا شرکت برق منطقه‌ای گیلان رویکرد و سیاستی جدید را در بخش احداث خطوط انتقال و فوق توزیع نیروی برق دنبال نماید.
بهمن داراب‌زاده افزود: با توجه به تراکم زیاد و افزایش روز افزون جمعیت در استان گیلان به ویژه بر اثر افزایش مهاجرت و ارزش یافتن بیش از اندازه‌ی زمین در این استان، شرکت برق منطقه‌ای گیلان، استفاده از هادی‌های پرظرفیت را در دستور کار خود قرار داده است تا با افزایش ظرفیت خطوط، حتی‌الامکان از احداث خطوط جدید بی‌نیاز شویم.


وی همچنین گفت: اهمیت این قضیه زمانی روشن‌تر می‌شود که بدانیم فرآیند رفع ممانعتهای حقوقی زمینهای واقع در مسیر خطوط، گاهی از فرآیند اجرای خود پروژه طولانیتر می‌شود و این مساله علاوه بر هدر رفتن زمان و هزینه، موجب می‌شود تا هم‌استانیهای عزیز ما دیرتر از مزایا و منافع پروژه‌ها برخوردار شوند.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان سپس گفت: با این رویکرد، در پروژه‌ی افزایش ظرفیت «خط شهید عضدی» و «خط شهید مقدم» با تعویض هادی، ظرفیت انتقال انرژی به میزان 35 درصد افزایش یافت و در آینده نیز با استمرار این سیاست و با هدف اجتناب حداکثری از احداث خطوط جدید و افزایش ظرفیت خطوط فعلی و موجود به خطوط پرظرفیت دنبال خواهند شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.