کد خبر : 48369
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

رهایی تالاب انزلی از هیولای خوش خط و خال!

رهایی تالاب انزلی از هیولای خوش خط و خال!
بهره‌گیری از نیرو و توان جوامع محلی برای حل مشکلات موجود یکی از راهکارهای مهم و اساسی است.

هاتف‌خبر – گروهی از دوستداران طبیعت برای نجات تالاب بین‌المللی انزلی از دست هیولای خوش خط خال دست به کار شدند.
به گزارش «هاتف‌خبر» جمعی پرشمار از مردم شهرستان بندرانزلی برای نجات تالاب بین‌المللی این شهرستان از دست «شیطان بنفش» دست به کار شدند.
خبرگزاری صدا و سیمای گیلان در این باره گزارش می‌دهد که مردم بندر انزلی برای نجات تالاب بین‌المللی از وجود هیولای خوش خط و خال و گیاه مهاجم «سنبل آبی» این هفته دست به‌کار شدند تا به محیط زیست شهرستان خود کمک کنند.
گیاه مهاجم «سنبل آبی» تهدیدی جدی برای محیط زیست این تالاب محسوب می‌شود و چند سالی هم هست که پهنه‌های آبی استان گیلان به ویژه تالاب بین‌المللی انزلی را آلوده کرده است.


این گیاه مهاجم که قدرت تکثیر و رشد سریع دارد، به دلیل زیبایی مورد توجه مردم نیز هست و یکی از راه‌های پراکنش آن، انتقال به وسیله‌ی افرادی است که آشنایی با این گیاه مهاجم ندارند.
حالا پس از آنکه همه‌ی مکانیسمهای پیش‌گیری از تهاجم گسترده‌ی «سنبل آبی» مورد استفاده قرار گرفته و تجربه شده است، خود مردم دست به کار شده و اقدام به جمع‌آوری این گیاه مهاجم از سطح تالاب انزلی کرده‌اند.
استفاده از جوامع محلی برای حل مسائل شهری بسیار مهم است. چندین سال است که حتی این گیاه مهاجم مسیر شغلی آنها را مختل کرده و حالا خود دست به کار شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.