کد خبر : 47798
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

در گیلان فرمان آماده‌باش صادر شد!

در گیلان فرمان آماده‌باش صادر شد!
هاتف‌خبر‌- در شش استان کشور از هم‌اکنون فرمان آماده‌باش صادر شده است.

هاتف‌خبر‌- در شش استان کشور از هم‌اکنون فرمان آماده‌باش صادر شده است.

به گزارش “هاتف‌خبر” معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران جمعیت هلال‌احمر در شش استان کشور برای وزش باد شدید، احتمال بروز سیل و آبگرفتگی خبر داد.

مرتضی مرادی‌پور با اشاره به “هشدار نارنجی” سازمان هواشناسی و پیش‌بینی بروز رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید موقت و گاهی همراه با خیزش گرد و خاک از امروز تا روز یکشنبه، در استانهای گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی گفت: برابر اعلام سازمان هواشناسی منطقه‌ی اثر سامانه‌ی یاد شده برای روز پنجشنبه ۱۶ شهریور گیلان و غرب مازندران و برای جمعه ۱۷ شهریور گیلان، مازندران، غرب گلستان، شرق و شمال اردبیل و شمال شرق استان آذربایجان شرقی است. برای روز شنبه ۱۸ شهریور ماه نیز این سامانه مناطقی در شمال شرق آذربایجان شرقی و شمال اردبیل را مورد تاثیر خود قرار خواهد داد و در روز یکشنبه ۱۹ شهریور ماه نیز در شمال استان آذربایجان غربی، نیمه‌ی شمالی استان آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان فعالیت خواهد داشت.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا نیز سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، امدادگران این سازمان را در شش استان یاد شده به حالت آماده‌باش درآورده و تجهیزات لازم را نیز در اختیار آنان قرار داده است اما از طرف دیگر لازم است که مردم نیز رعایت یکسری نکات را در دستور کار خود قرار دهند. همچون اینکه هنگام بارش شدید باران از صعود به ارتفاعات یا استقرار در حاشیه‌ی رودها و مسیل‌ها پرهیز کنند و از جویها، کانالهای فاضلاب، تنگه‌ها و… که به ظاهر آرامند دور شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.