کد خبر : 47587
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

مشاور وزیر کشور در نشست بررسی پروژه‌های مدیریت پسماندهای رشت:

تحرک جدی در برنامه‌های محیط‌ زیستی گیلان دیده می‌شود

تحرک جدی در برنامه‌های محیط‌ زیستی گیلان دیده می‌شود

هاتف‌خبر – حمیدرضا طهوری نماینده و مشاور وزیر کشور در امور فناوری در سفر به گیلان از تحرکات ویژه‌ی مدیریت شهری رشت برای انجام برنامه‌های مرتبط با مدیریت پسماندها و محیط زیستی ابراز رضایت کرد. به گزارش «هاتف‌خبر» از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، حمیدرضا طهوری صبح روز شنبه ۱۱ شهریور

هاتف‌خبر – حمیدرضا طهوری نماینده و مشاور وزیر کشور در امور فناوری در سفر به گیلان از تحرکات ویژه‌ی مدیریت شهری رشت برای انجام برنامه‌های مرتبط با مدیریت پسماندها و محیط زیستی ابراز رضایت کرد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، حمیدرضا طهوری صبح روز شنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ در نشست بررسی پروژه‌های مدیریت پسماندهای شهر رشت که با حضور احمدی مدیرکل پسماندهای سازمان همیاری شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور، مسعود کاظمی معاون امور عمرانی استاندار گیلان، محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورا، سیدشمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورا و رحیم شوقی شهردار رشت در شرکت کود آلی گیلان برگزار شد: اظهار کرد: با توجه به جدیت فعالیتهای انجام شده در دفنگاه زباله‌های سراوان، تصفیه‌ی شیرابه‌ها و ساخت کارخانه‌ی زباله‌سوز فعالیتهای زیست محیطی خوبی در گیلان اتفاق افتاده است.
وی بر تلاش همه‌ی مجموعه‌های مرتبط برای برطرف کردن مساله‌ی پسماندهای گیلان تاکید کرد و افزود: فضای با ثبات در شهرداری رشت مشاهده می‌شود که به ظرفیت و فضای ایجاد شده برای برطرف کردن معضل پسماندها کمک می‌کند و تاثیرگذار است.

استانهای شمالی جای تجربه‌ی جدید در معضل پسماندها نیستند
همچنین مدیرکل مدیریت پسماندهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور نیز در این نشست از اختصاص آخرین مرحله‌ی اعتبارات سال ۱۴۰۱ برای اجرای پروژه‌ی بهسازی دفنگاه سراوان رشت خبر داد و گفت: با توجه به وعده‌ی سازمان برنامه و بودجه تلاش می‌شود اعتبارات امسال نیز به موقع پرداخت شود.
احمدی با بیان اینکه سعی و خطا در شهرداریها در زمینه‌ی مدیریت پسماندها قابل قبول نیست، تصریح کرد: استانهای شمالی جای تجربه‌ی جدید در برطرف کردن معضل پسماندها نیستند.

چهار خط پردازش در کارخانه‌ی کود آلی گیلان راه‌اندازی می‌شود
شهردار رشت نیز در این نشست با اشاره به انعقاد قرارداد اجرای پروژه‌ی بهسازی دفنگاه زباله‌های سراوان رشت در شهریور ماه ۱۴۰۱، اظهار کرد: پروژه‌ی یاد شده هم‌اکنون با سرعت خوبی در دست انجام است و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز دارد.
رحیم شوقی از پایان یافتن پروژه‌ی بهسازی دفنگاه زباله‌های سراوان رشت در ماه‌های آینده خبر داد و افزود: پس از سالها معضل پسماندهای سراوان به سمت مسیر حل شدن پیش خواهد رفت.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی خطوط جدید پردازش در کارخانه‌ی کود آلی نیز در دست اقدام است، تصریح کرد: دو خط قدیمی این کارخانه به‌روزرسانی شده و دو خط جدید نیز راه‌اندازی می‌شود و با این روند امکان پردازش بخش وسیعی از پسماندهای شهر رشت در کارخانه‌ی کود آلی امکانپذیر است.
شهردار رشت به ساخت کارخانه‌ی زباله‌سوز هم اشاره کرد و یادآور شد: سالن کارخانه‌ی یاد شده مطابق قرارداد ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رحیم شوقی از رایزنی برای اختصاص تسهیلات از محل صندوق توسعه‌ی ملی به کارخانه‌ی زباله‌سوز رشت خبر داد و گفت: تسهیلات یاد شده در قالب ۲۰ میلیون دلار ارزی و ۴۰۰ میلیون تومان ریالی اختصاص می‌یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.