شهردار رشت:
هاتفخبر – شهردار رشت در نشست ارزیابی کیفی عملکرد سامانهی ۱۳۷ که با حضور ریاست شورای اسلامی این شهر برگزار شد، تاکید کرد: دو نوع ارتباط بین شهروندان و شهرداری وجود دارد، یک نوع درخواست خدمات شهروندان در کارهای شخصی است که آنها با مراجعهی حضوری در مناطق شهرداری رشت انجام میشود و نوع دوم
هاتفخبر – شهردار رشت در نشست ارزیابی کیفی عملکرد سامانهی ۱۳۷ که با حضور ریاست شورای اسلامی این شهر برگزار شد، تاکید کرد: دو نوع ارتباط بین شهروندان و شهرداری وجود دارد، یک نوع درخواست خدمات شهروندان در کارهای شخصی است که آنها با مراجعهی حضوری در مناطق شهرداری رشت انجام میشود و نوع دوم درخواست شهروندان از شهرداری به صورت خدمات عمومی است که خدمات عمومی به واسطهی سامانهی ۱۳۷ به مدیران شهرداری اطلاعرسانی میشود. به گزارش «هاتفخبر» از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شهرداری رشت، رحیم شوقی روز چهارشنبه یکم شهریور ماه ۱۴۰۲ در نشست ارزیابی کیفی سامانهی ۱۳۷ که با حضور محمدحسین واثق کارگرنیا ریاست شورای اسلامی شهر رشت و مرتضوی رئیس بازرسی شهرداری در منطقهی یک شهری برگزار شد با اشاره به اینکه نوع رفتار کارکنان به ویژه مدیران با شهروندان حائز اهمیت است، تصریح کرد: یکی از ملاکهای سنجش عملکرد مدیران شهرداری خروجی سامانهی ۱۳۷ است. وی برخورد خوب با شهروندان را مشوق ارزشمند برای انجام اقدامات شهری دانست و بیان کرد: همه باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند و در این راستا دقت نظر مدیران مناطق از طریق سامانهی ۱۳۷ تاثیرگذار است. رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست گفت: یقیناً سامانهی ۱۳۷ در انعکاس مشکلات و دغدغههای شهروندان محترم به مجموعهی شهرداری بسیار تاثیرگذار است. محمدحسین واثق کارگرنیا در نشست بررسی طرح ارتقای عملکرد نیروهای اجرایی سامانهی ۱۳۷ شهرداری رشت با اشاره به اینکه در ابتدا باید اهمیت جایگاه این سامانه را به خوبی بشناسیم، اظهار کرد: یقیناً سامانهی ۱۳۷ در انعکاس مشکلات و انتقال دغدغههای شهروندان رشت به مجموعهی شهرداری بسیار تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی شهرداری صرفا همانند برخی دیگر از سازمانها تنها سامانهیی برای شنیدن انتقادات و پیشنهادها در اختیار دارد، افزود: نیروی کافی در این سامانه نیست و در مواردی مشاهده کردم که رئیس این مجموعه به دلیل کمبود نیرو در جایگاه اپراتور سامانهی ۱۳۷ حضور پیدا کرده و به تماسها پاسخ میدهد. رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه مدیر یک مجموعه باید فرصت کافی برای ارائهی طرحهای جدید با هدف ارتقای سطح مجموعهی خود را داشته باشد، تصریح کرد: عملکرد سامانهی ۱۳۷ شهرداری رشت و تلاش رئیس این سامانه به منظور بهبود عملکرد قابل ستایش است و این سامانه یک مرکز فوریتی است که باید مباحث مطرح شده در آن پیگیری شده و یقیناً وقتی شهروندان از طریق سامانهی ۱۳۷ برخی از دغدغهها و مشکلات شهر رشت را به اطلاع مدیران شهرداری میرسانند، ما نیز میتوانیم با رفع سریعتر آن مشکلات که حتی گاهی ممکن است به محکومیت شهرداری نیز منتج شود، پیشگیری کنیم و از همه مهمتر از بروز صدمات جانی و مالی برای شهروندان عزیز جلوگیری نماییم. کارگرنیا با تاکید به اینکه باید همهی سازمانهای زیر مجموعهی شهرداری رشت جایگاه سامانهی ۱۳۷ را به عنوان یک مرکزفوریتی بشناسند، بیان کرد: مناطق شهرداری رشت هماکنون کاملاً ستادی است و تقریباً تمام امورات مناطق شهرداری رشت به وسیلهی نواحی انجام میشود و هر منطقه در رشت سه ناحیه دارد که در مجموع در سه ناحیه حدود بیست نفر نیرو مشغول فعالیت هستند و یقیناً با این تعداد نیرو در ارائه و تسریع خدمات با مشکل مواجه میشوند. وی با اشاره به اینکه اگر هر فرد در سازمانهای زیرمجموعهی شهرداری وظایفش را به درستی انجام دهد، مراجعات به دفتر شهردار و شورا کاهش پیدا میکند و رضایتمندی شهروندان نیز بیشتر میشود، افزود: معتقدم اگر نواحی شهرداری رشت تقویت شوند یقیناً مشکلات کاهش یافته و در ارائهی خدمات به شهروندان تسریع میشود. رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه شهردار رشت قاطعانه به دنبال برخورد با افراد ناکارآمد است، تصریح کرد: رحیم شوقی با افراد ناکارآمد قاطعانه برخورد کرده و این اقدام وی مورد حمایت شورا نیز هست و شهردار رشت همواره از نیروهای پرتوان و خدوم نیز حمایت میکند. کارگرنیا سپس با قدردانی از عملکرد بازرسی شهرداری رشت گفت: واحد بازرسی شهرداری رشت اخیراً در موضوعات مختلف بسیار پیگیر و پرتوان ظاهر شده که ما نیز از این حوزه همین انتظار را داریم. وی با اشاره به اینکه پاکبانان شریف رشت میتوانند به عنوان چشمان شهرداری رشت عمل کنند، گفت : انتظار داریم پاکبانان شریف در محدودهی فعالیتشان مشکلات مرتبط با مدیریت شهری را به مجموعهی شهرداری اطلاع دهند.
کارگرنیا با تاکید بر اینکه هر فرد چنانچه به وظایفش به درستی عمل کند بسیاری از مشکلات و تخلفات شهری رخ نمیدهد افزود: چطور ممکن است اسکلت یک ساختمان خلافساز چندین طبقه در محلات رشت بالا برود اما مسوول منطقه و ناحیهی شهرداری بیاطلاع باشند، این اصلاً پذیرفتنی نیست. وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری رشت در قالب پاکبان، پرسنل نواحی و… در جای جای شهر تردد میکنند و یقینا تخلفات را میبینند گفت: انتظار داریم پرسنل شهرداری رشت، چشمان بینای مجموعهی مدیریت شهری باشند تا انشاءالله متخلفان نتوانند با خیال آسوده در گوشه و کنار این شهر با احداث بناهای بدون استاندارد، موجب بروز مشکلات در حال و آینده برای شهر و شهروندان شوند. رئیس سامانهی ۱۳۷ شهرداری رشت نیز از ثبت بیش از ۴۰ هزار پیام شهروندان از سال ۱۳۹۸ تاکنون در این سامانه خبر داد و گفت: تاکنون ۳۸ هزار پیام تعیین تکلیف شده و دو هزار و ۱۹۸ پیام در دست اقدام است. ایزدی رویت برخط نیروهای شهرداری را هدف نهایی سامانهی ۱۳۷ شهرداری بیان کرد و افزود: شهروندان انتظار دارند شهرداری رشت دربارهی فعالیتهای انجام شده، توضیح بدهد.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.