کد خبر : 47394
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

۴۰ میلیارد ریال برای مسکن محرومان گیلان اختصاص یافته است

۴۰ میلیارد ریال برای مسکن محرومان گیلان اختصاص یافته است

هاتف‌خبر – مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان در جمع خبرنگاران از تلاش و کوشش این بنیاد برای تامین مسکن برای محرومان جامعه خبر داد. به گزارش «هاتف‌خبر» مهندس حامد دائمی در این جمع که به مناسبت فرا رسیدن «روز خبرنگار» برگزار شده بود، گفت: در سال ۱۴۰۱ یک تفاهمنامه‌ی همکاری بین «بنیاد مسکن» و

هاتف‌خبر – مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان در جمع خبرنگاران از تلاش و کوشش این بنیاد برای تامین مسکن برای محرومان جامعه خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» مهندس حامد دائمی در این جمع که به مناسبت فرا رسیدن «روز خبرنگار» برگزار شده بود، گفت: در سال ۱۴۰۱ یک تفاهمنامه‌ی همکاری بین «بنیاد مسکن» و «بنیاد مستضعفان» برای تامین «مسکن محرومان» جامعه منعقد و امضا شده است که بر اساس مفاد این تفاهمنامه مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به عنوان سهمیه‌ی استان گیلان برای تامین مسکن محرومین در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: این میزان تسهیلات در نظر گرفته شده به عنوان کمکهای بلاعوض برای خانواده‌های واجد شرایط که بر اساس شرایط مندرج در شیوه‌نامه‌ی ابلاغی این تفاهمنامه مشخص شده است به آنها پرداخت می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان سپس تاکید کرد: تسهیلات بلاعوض پرداخت شده برای ساخت مسکن محرومان با توجه به نیاز متقاضی، محل جغرافیایی و نوع درخواست متفاوت خواهد بود.
مهندس حامد دائمی سپس خاطر نشان کرد: تعداد خانواده‌های مورد حمایت برای تامین مسکن از محل حساب ۱۰۰ امام ۱۰۶ خانوار است و در مجموع بیش از ۲۷ هزار و ۸۱۶ میلیون ریال برای اجرای این واحدها نیاز بود که ۲۰ هزار و ۹۱۶ میلیون ریال از محل تفاهمنامه‌ی دوجانبه و افزون بر۱۹ هزار میلیون ریال برای تامین واحدهای مسکونی محرومان از طریق کمکهای بلاعوض خیران استان گیلان از سال ۱۴۰۰ تا امرداد ماه ۱۴۰۲هزینه شده است.


وی همچنین گفت: تفاهمنامه‌ی تامین مسکن خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول زیرپوشش اداره‌ی کل بهزیستی استان گیلان در سال ۹۴ هم با رویکرد کمک به تامین مسکن آنها بر اساس تفاهمنامه‌ی منعقده بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان و سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان بهزیستی کشور به انجمن خیران مسکن‌ساز ایران نیز پیگیری شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان سپس عنوان کرد: بر این اساس برای کمک به تامین مسکن خانواده‌های هدف در شهرها مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال و در روستاها مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال کمک بلاعوض اختصاص می‌یابد تا به همراه تسهیلات کم‌بهره‌ی مسکن به آنان پرداخت شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: این اقدام به گونه‌یی انجام گردیده که با گذشت زمان و افزایش تورم مبلغ بلاعوض تخصیصی پرداختی به خانواده‌ها دو برابر شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.