کد خبر : 47268
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

فصل داغ برداشت برنج؛

امسال معادل سال گذشته برنج در گیلان برداشت می‌شود

امسال معادل سال گذشته برنج در گیلان برداشت می‌شود

هاتف‌خبر – در هوای بسیار گرم و فصل داغ برداشت، تاکنون ۳۰ درصد محصول برنج شالیزار‌های استان گیلان برداشت شده است. به گزارش «هاتف‌خبر» معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: تاکنون ۳۰ درصد از شالیزار گیلان، معادل ۷۰ هزار هکتار درو شده است. سیدعلی موسوی شرایط جوی را برای برداشت محصول

هاتف‌خبر – در هوای بسیار گرم و فصل داغ برداشت، تاکنون ۳۰ درصد محصول برنج شالیزار‌های استان گیلان برداشت شده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: تاکنون ۳۰ درصد از شالیزار گیلان، معادل ۷۰ هزار هکتار درو شده است.
سیدعلی موسوی شرایط جوی را برای برداشت محصول شالیکاران مناسب توصیف کرد و از کشاورزان خواست از این فرصت به خوبی استفاده کنند.
وی همچنین با تاکید بر استفاده از دستگاه‌های سالم و دارای معاینه‌ی فنی برای برداشت برنج تصریح کرد: شالیکاران از کمباین‌های دارای برگه‌ی ارزیابی و معاینه‌ی فنی برای برداشت محصول استفاده کنند.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه کشاورزان نسبت به پرورش راتون هم پس از برداشت اقدام کنند، افزود: پس از پرورش راتون هم، امکان برای کشت دوم محصولاتی همچون شبدر و پاچ باقلا در شالیزارهای گیلان فراهم است.
سیدعلی موسوی پیش‌بینی کرد امسال یک میلیون و یکصد هزار تُن شلتوک در استان گیلان تولید شود که تقریباً معادل تولید سال گذشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.