کد خبر : 47154
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

در روزی پرتنش؛

شورای شهر رشت با «راه‌اندازی سامانه‌ی شفافیت مدیریت شهری» و «ایجاد مرکز پژوهشهای شورای شهر» موافقت کرد

شورای شهر رشت با «راه‌اندازی سامانه‌ی شفافیت مدیریت شهری» و «ایجاد مرکز پژوهشهای شورای شهر» موافقت کرد

هاتف‌خبر – رئیس شورای اسلامی شهر رشت پیش‌ازظهر روز شنبه ۲۱ امرداد ماه ۱۴۰۲ در نود و ششمین نشست علنی شورای اسلامی شهر رشت، با برشمردن برخی از مناسبتهای این هفته، گفت: تمامی تصمیمات شورا را بنده نمی‌گیرم، هیات رئیسه این تصمیمات را می‌گیرد و اینکه برخی سعی دارند تمامی مباحث و تصمیم‍‌‍‌گیریها را به

هاتف‌خبر – رئیس شورای اسلامی شهر رشت پیش‌ازظهر روز شنبه ۲۱ امرداد ماه ۱۴۰۲ در نود و ششمین نشست علنی شورای اسلامی شهر رشت، با برشمردن برخی از مناسبتهای این هفته، گفت: تمامی تصمیمات شورا را بنده نمی‌گیرم، هیات رئیسه این تصمیمات را می‌گیرد و اینکه برخی سعی دارند تمامی مباحث و تصمیم‍‌‍‌گیریها را به ریاست شورا ربط دهند به حساب بی‌اطلاعی آنان از عملکرد شورا است.
به گزارش «هاتف‌خبر» محمدحسین واثق کارگرنیا همچنین گفت: گویا با گذشت دو سال از عمر شورای ششم هنوز برخیها نسبت به قوانین و عملکرد شورا بی‌اطلاع هستند که این موضوع تعجب‌برانگیز است.
وی سپس گفت: در این نشست طرح راه‌اندازی سامانه‌ی شفافیت مدیریت شهری و همچنین لایحه‌ی آغاز به کار مرکز پژوهشهای شورای شهر رشت را بررسی می‌کنیم.
نادر حسینی عضو شورای شهر رشت که با طرح ایجاد سامانه‌ی شفافیت مدیریت شهری رشت که با اهدافی همچون افزایش آگاهی شهروندان در زمینه‌ی برنامه‌های مدیریت شهری، کاهش فساد اداری در مجموعه‌ی مدیریت شهری و… مطرح شد، مخالفت کرد.
وی با بیان اینکه در عصر غبارآلود هر شنیده‌ای را باور نکنیم، افزود: ما نباید گول صداها و هلهله‌ها را بخوریم و اگر صدای کسی بلند است باید از مسؤولیتها و عملکردهای خودش سخن بگوید.
عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت گفت: من هم موافق هستم که صحن شورا خانه‌ی ملت است و مطالبات را باید برای رفع مشکلات شهر و شهروندان پیگیری کنیم.


محسن سماکچی با بیان اینکه هر کسی برای خواسته‌های مردم مطالبه کند من در کنارش هستم، افزود: سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای عمران شهر رشت مصوب شده بود که تنها ۲۰ درصد از آن هزینه شد و این ناکارآمدی به واسطه درگیریهایی بود که بین شورا و شهرداری وجود داشت و حالا شهر به آرامش رسیده و زمینه برای اجرای طرحها و پروژه‌های بزرگ در چند ماه اخیر فراهم شده است.
این عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه ریاست شورا با رای اعضای شورا انتخاب می‌شود، افزود: اینکه در سه سال متوالی با رای قاطع، فردی برای ریاست شورا انتخاب می‌شود و پس از اینکه منافع برخی تامین نشد از وی انتقادات نابه‌جا می‌شود، در واقع به نوعی خیانت کرده‌ایم.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت با اعلام موافقت با راه‌اندازی مرکز پژوهشهای این شورا، اظهار کرد: در موضوع پژوهش، هر اندازه اعتبار و بودجه، هزینه شود در واقع سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.
سیدحسین رضویان با بیان اینکه رئیس شورا از صبح تا پاسی از شب برای خدمت در شورا حضور دارد، افزود: نباید واقعیتها را نادیده گرفت.
وی افزود: همچنین معتقدم باید در راه‌اندازی مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر رشت از چهره‌های مطرح برای تحقق نتایج مطلوب، استفاده کرد.
در پایان پس از رای‌گیری با وجود با مخالفت نادر حسینی، با موافقت اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر رشت، «طرح ایجاد سامانه‌ی شفافیت مدیریت شهری» و «لایحه‌ی راه‌اندازی مرکز پژوهش شورای شهر رشت»به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رشت رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.