کد خبر : 46776
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

شکست وعده‌ی سالی یک میلیون مسکن دولت رئیسی

شکست وعده‌ی سالی یک میلیون مسکن دولت رئیسی

هاتف‌خبر – پس از سالهای 96 و 97 اقتصاد ایران هیچگاه به سالهای پیش بازنگشته و هر روز بحرانی جدید را پشت سر گذاشته است. به گزارش «هاتف‌خبر» تا کنون تورم تا 54.6 درصد افزایش داشته و هیچ سرنوشتی مشخص و معلوم برای مذاکرات ایران و آمریکا و حل مساله‌ی برجام وجود ندارد. بر پایه‌ی

هاتف‌خبر – پس از سالهای 96 و 97 اقتصاد ایران هیچگاه به سالهای پیش بازنگشته و هر روز بحرانی جدید را پشت سر گذاشته است.
به گزارش «هاتف‌خبر» تا کنون تورم تا 54.6 درصد افزایش داشته و هیچ سرنوشتی مشخص و معلوم برای مذاکرات ایران و آمریکا و حل مساله‌ی برجام وجود ندارد.
بر پایه‌ی اعلام «تجارت‌نیوز» در یک سال آغازین دولت ابراهیم رئیسی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران، در بازه‌ی پاییز 1400 تا پاییز 1401 حدود 44.2 درصد افزایش را پشت سر گذاشت و از 33 میلیون و 486 هزار تومان به 48 میلیون و 298 هزار تومان رسید.
ابراهیم رئیسی همچنین در آغاز فعالیت دولت خود در قالب «طرح نهضت ملی مسکن» وعده‌ی ساخت سالی یک میلیون مسکن را داد که از همان ابتدا مورد انتقاد کارشناسان و صاحبنظران مسکن نیز قرار گرفت و در عمل نیز ثابت شد که تنها شعار بوده ‌است.
کارشناسان همان ابتدای طرح این موضوع معتقد بودند دولت، منابع مالی کافی برای پشتیبانی از این پروژه را ندارد و تاکنون نیز به نظر می‌آید انتقادات آنها نسبت به وعده‌ی دولت به واقعیت حال حاضر ایران نزدیکتر است.


البته هم‌اکنون دیگر قیمتی مشخص از بازار مسکن کشور در دست نیست. گزارش وضعیت معاملات و قیمت مسکن در کلانشهرها که هر ماه به وسیله‌ی بانک مرکزی و مرکز آمار منتشر می‌شد، هر بار تا آنجا مردم را در بهت و حیرت فرو می‌برد که دولت از دیماه سال گذشته ترجیح داد تا مدت زمان نامشخص آمارهای این بخش را سانسور کند تا دست تورم مهلک مسکن رو نشود.
با وجود بر این بر پایه‌ی گفته‌ی کارشناسان و فعالان بازار مسکن تهران، اکنون متوسط قیمت هر مترمربع مسکن از 60 میلیون تومان نیز عبور کرده و بر همین اساس تورم بازار اجاره نیز تا حدی افزایش یافته که قشری بزرگ از مستاجران را دچار سرگردانی کرده است.
بررسیها نشان می‌دهد، قیمت مسکن در طول هشت دولت پیشین به صورت تقریباً همسان در سالهایی ثبات داشته و سالهای بعد در فاصله‌یی نه چندان دور دوباره مسیری افزایشی را در پیش گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.