کد خبر : 46325
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

۹۷ نقطه‌ی حادثه‌خیز در راه‌های گیلان شناسایی شد

۹۷ نقطه‌ی حادثه‌خیز در راه‌های گیلان شناسایی شد

هاتف‌خبر – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از شناسایی ۹۷ نقطه‌ی حادثه‌خیز در راه‌های استان گیلان خبر داد.

هاتف‌خبر – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از شناسایی ۹۷ نقطه‌ی حادثه‌خیز در راه‌های استان گیلان خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» مهندس غلامعلی نیک‌فهم با بیان اینکه در محورهای استان گیلان سه‌هزار و ۶۵۰ سرعتکاه نصب شده است، گفت: این سرعتکاه‌ها نیازمند بازنگری و اصلاح هستند.
وی با اشاره به اینکه مخالف ایجاد هرگونه مانع در سطح جاده‌های استان است، اظهار کرد: نصب هرگونه سرعتکاه نیازمند توجه به فرمول مهندسی است که طول و عرض و ارتفاع آن را با توجه به نوع جاده مشخص می‌کند تا به خودرو فشار و ضربه وارد نشود.
مهندس نیک‌فهم با بیان اینکه نصب سرعتکاه‌ها معمولاُ در محورهای دارای آمار تصادفات فوتی افزایش می‌یابد، افزود: برای جلوگیری از تصادفات منجر به فوت اقدام به آرام‌سازی سرعت خودرو در جاده می‌کنیم که یکی راه‌های موجود، نصب سرعتکاه است.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با اشاره به اهمیت رنگبندی و نصب علائم هشداری برای سرعتکاه، گفت: برای ایجاد سرعتکاه در راه‌های اصلی و شریانی تابع مقررات شورای ترافیک استان هستیم، اما در محورهای فرعی و روستایی، شورای ترافیک شهرستانها تصمیم‌گیری می‌کند.
وی اقلیم و شرایط آب و هوایی استان گیلان را موجب کاهش عمر علائم ترافیکی دانست و خاطر نشان کرد: امسال ۸۷۰ نقطه‌ی حادثه‌خیز در جاده‌های کشور شناسایی و به‌روزرسانی شده و سهم گیلان ۱۶ نقطه است که تا پایان سال مالی جاری، کار مطالعات و عملیات رفع آن اجرایی می‌شود.
مهندس نیک‌فهم با بیان اینکه ۹۷ نقطه‌ی حادثه‌خیز در محورهای استان گیلان شناسایی شده است، اضافه کرد: سال گذشته ۱۷ نقطه‌ی پرحادثه‌ی راه‌های استان را برطرف کردیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.