هاتفخبر – رئیس ادارهی بیمهگری و درآمد ادارهی کل بیمه سلامت استان گیلان، یکی از نقاط قوت کنونی سازمان بیمه سلامت را سامانهی خدمات غیرحضوری این سازمان دانست و گفت: در طول این سالها خدمات غیرحضوری بیمه سلامت توسعه و گسترش شایان توجه یافته است.
هاتفخبر – رئیس ادارهی بیمهگری و درآمد ادارهی کل بیمه سلامت استان گیلان، یکی از نقاط قوت کنونی سازمان بیمه سلامت را سامانهی خدمات غیرحضوری این سازمان دانست و گفت: در طول این سالها خدمات غیرحضوری بیمه سلامت توسعه و گسترش شایان توجه یافته است. به گزارش «هاتفخبر» از روابط عمومی ادارهی کل بیمه سلامت استان گیلان، طبائی در این باره گفت: یکی از نقاط قوت سازمان بیمه سلامت سامانهی خدمات غیرحضوری است که با هدف تسهیل ارائهی خدمات مختلف به بیمهشدگان، کاهش مراجعات و افزایش رضایتمندی آنان راهاندازی شده است. رئیس ادارهی بیمهگری و درآمد ادارهی کل بیمه سلامت استان گیلان همچنین افزود: با توجه به گسترش خدمات الکترونیکی در کشور، حذف دفترچههای کاغذی و لزوم الکترونیکی شدن فرآیندهای بخش سلامت، سازمان بیمه سلامت ایران بر آن است که خدمات مورد نیاز شهروندان و بیمهشدگان را در قالب سامانهی خدمات غیرحضوری (شهروندی) ارائه دهد. وی افزود: بدینمنظور سامانهی خدمات غیرحضوری سازمان بیمه سلامت با هدف تسهیل ارائهی خدمات به بیمهشدگان، کاهش مراجعات و افزایش رضایتمندی آنان راه اندازی شده است. طبایی خاطر نشان کرد: این سامانه دارای قابلیتهایی همچون احراز هویت بیمهشده بر اساس شمارهی ملی و شمارهی تلفن همراه، امکان مشاهده و ویرایش اطلاعات هویتی، مشاهدهی اطلاعات بیمهیی، مشاهدهی اعضای خانوار زیرپوشش و مدیریت آن، بارگذاری و ویرایش عکس است.
وی سپس یادآورشد: گزارش همپوشانی با دیگر بیمههای پایه، امکان مشاهدهی تمام نسخ و ریز خدمات تجویزی و پرداختی، مشاهدهی شمارهی رهگیری، مشاهدهی پزشک خانوار(در صندوق ایرانیان و نظام ارجاع یک)، جستوجوی مراکز طرف قرارداد، امکان ثبت درخواست حمایت دولت و مشاهدهی پروندههای بستری از دیگر مزایای این سامانه است. رئیس ادارهی بیمهگری و درآمد ادارهی کل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به ایجاد قابلیتهای جدید سامانهی خدمات غیرحضوری بیان کرد: اخیراً امکان صدور و تمدید اعتبار بیمهنامهی ایرانیان(ثبت نام خانوار و عضو)، تمدید بیمهنامهی روستاییان، ثبت بیماران سختعلاج، ثبت شکایات، تصحیح شمارهی همراه بیمهشدگان(با استفاده از سرویس شاهکار) و تاریخچهی پرداختها نیز به مجموعهی قابلیتهای این سامانه افزوده شده است. گفتنی اینکه به زودی نیز این امکان برای بیمهشدگان صندوق کارکنان دولت و دیگر قشرها نیز فراهم خواهد آمد. طبایی همچنین از بیمهشدگان خواست تا برای بهرهگیری از قابلیتهای جدید بیمه سلامت به سامانهی خدمات غیرحضوری به نشانی اینترنتی: bimehsalamatiranian.ir مراجعه نمایند. وی با اشاره به برنامهی موبایلی «بیمه سلامت من» نیز اضافه کرد: این برنامه در کنار سامانهی خدمات غیرحضوری، همچون برنامههای بسیار خوب برای بیمهشدگان بیمه سلامت است که امکان دانلود آن از طریق سامانهی سازمان بیمه سلامت، برنامهی بازار و مایکت وجود دارد. گفتنی است بر پایهی آخرین آمار 180 هزار و 421 نفر از کارکنان دولت، 799هزار و 635 نفر از روستاییان، 214 هزار و 243 نفر از ایرانیان و ۷4 هزار و 420 نفر در مجموع یک میلیون و 268 هزار و 719 نفر زیر پوشش خدمات ادارهی کل بیمه سلامت استان گیلان هستند.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.