کد خبر : 46174
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

بیمه سلامت به پنج دهک اول جامعه خدمات رایگان می‌دهد

بیمه سلامت به پنج دهک اول جامعه خدمات رایگان می‌دهد

هاتف‌خبر – مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان از پوشش رایگان دهکهای چهارم و پنجم جامعه در بیمه سلامت استان خبر داد.

هاتف‌خبر – مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان از پوشش رایگان دهکهای چهارم و پنجم جامعه در بیمه سلامت استان خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر محمود عاطف‌راد در این باره توضیح داد و گفت: تاکنون تنها سه دهک درآمدی نخست جامعه خدمات بیمه سلامت را رایگان دریافت می‌کردند، اما هم‌اکنون دهکهای چهارم و پنجم هم به بیمه‌شدگان رایگان جامعه‌ی هدف اضافه شده‌اند.
وی سپس با اشاره به افزوده شدن ۷۷ هزار و ۸۲۸ نفر در گروه درآمدی دهکهای ۴ و ۵ به جمعیت بیمه‌شدگان رایگان اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان، افزود: هم‌اکنون پنج دهک نخست جامعه در استان گیلان یعنی بیش از ۲۳۹ هزار نفر، خدمات بیمه سلامت را رایگان دریافت می‌کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان سپس با اشاره به کاهش ۱۰ تا ۳۰ درصدی حق بیمه‌ی سالانه برای دهکهای ششم تا نهم که از پیش از این یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان تعیین شده بود، گفت: از این پس میزان پرداختی دهک ششم از ۳۰ به ۲۰ درصد، دهک هفتم از ۴۰ به ۳۰ درصد، دهک هشتم از ۶۰ به ۴۰ درصد و دهک نهم از ۸۰ به ۵۰ درصد کاهش یافته است.


دکتر عاطف‌راده سپس گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه‌ی «ارزیابی وسع» متقاضیان را به صورت برخط به سازمان بیمه سلامت اعلام می‌نماید و بر اساس نتیجه‌ی این ارزیابی اعلام شده که متقاضیان چنانچه در دهکهای یک تا پنج قرار داشته باشند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان در پایان افزود: همینک جمعیتی افزون بر یک میلیون و 268 هزار نفر در استان گیلان در چهار صندوق بیمه‌ای، زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.